Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Gegga!

Publicerad 2006-08-16 17:58:49 i Allmänt,

Idag har jag varit och klöffsat runt i lera, blöt lera så det blev gegga ;) Men hade stövlar så det var bara uppfriskande för själen! Var ute för att kolla en placering av ett enskilt avlopp. Det är en av alla postivita saker med mitt jobb, att man får komma ut lite. En dag med en resa är mycket roligare än en innedag på kontoret.

Men när jag kom ner och skulle åka iväg med bilen hade personen före inte tankat upp den. Policyn är att aldrig lämna den med mindre än kvarts tank, men jag såg senare en ursäkt så det hade väl sin förklaring. Men jag hann inte tanka innan, så jag åkte ändå. Skulle inte åka jättelångt, och mätaren var inte ens på rött. Men det är intressant med moderna bilar, när bensinlampan började lysa så visades det också i displayen hur långt till man beräknades kunna åka på det som var kvar i tanken. Det var en praktisk finess! Men också lite farlig kan jag tro ;)

Men jag klarade mig fint på den sprit som fanns fram och tillbaka. Men jag blev ju tvungen att tanka. De andra två bilarna har jag tankat, varav en är gas. Men konstigt nog hade jag inte tankat denna förr, trots att det är den bilen jag bokar om den är ledig. Och man får ju skämmas, men vad jag strulade med tanklocket. Först fick jag inte upp luckan, eftersom jag hade låst bilen, och då låses den också. Men det ordnade sig. Men sen fick jag inte upp locket inuti, vred och vred men det gick ju inte. Men där kunde jag ju inte stå, så..... (skäms) jag fick köra och parkera och läsa i instruktionsboken... Och min hårfärg till ära hade jag skruvat medurs istället för moturs.... Hmmm.. men nu kan jag tanka alla tre tjänstebilar iaf =) Livet är en lärdom, enklast är ju om man får använda tändningsnyckeln tycker jag ;)


Det är rätt intressant på jobbet nu, vi är inte så många på miljö. Alltså får vi ta hand om alla samtal och ärenden som kommer in. Jag har fått en del nya ansvarsområden över sommaren, och det har funkat bra. Men självklart så flyter det inte bara på, utan vi fick in analyssvar om otjänligt vatten både i ett utebad och en inomhuspool. Som tur var fanns det en tjej på livsmedel som jag kunde rådgöra med när det gällde bassängbaden. Jag kan ingenting om hur man sköter en sån anläggning, eller jag kunde inget, nu har jag lärt mig lite. Det är skoj när det är lite utmaningar, men samtidigt känner man sig helt borta ibland, men det går ändå.


Men nu är det bara 2 dagar till som jag är helt ensam inom avlopp (normalt är vi 4). Det ska bli skönt att kunna bolla med andra igen, och fråga när man är osäker. Men det är nog nyttigt med sommar, det breddar ju mitt kunnande =)


Snart är maten klar, har gjort fylld frukostkorv idag. Det är en klassiker sen barndomen, det ska verkligen bli gott det!

81929-47

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela