Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Fredagkväll

Publicerad 2006-08-19 12:54:48 i Allmänt,

Igår fick Nyköping fint besök. Syster med familj kom hit, det var så trevligt att träffa dem igen =) Ida blir glad i smyg till en början, det är alltför sött det ;) Och Alva blir nästan fjantigt glad och sitter och klappar moster *ler* Mysiga barn! Vi åkte ner i hamnen för att äta på Lotsen, jag hade kollat upp menyn, men inte hur dags de öppnade. De öppnade inte förrän 18, men vi beslutade att vi kunde vänta. Och det var nog tur det, för jag åt en helt underbart god pastarätt! När vi skulle sätta oss så satte sig Alva i mitten på bänken, och jag satte mig bredvid. Och Ida visste inte vart hon skulle sitta.... Syster sa att jag nog fick sitta mellan barnen, och att det inte är lätt att vara moster. Men en sak är säker, det är LÄTT att vara moster =)

Sedan lekte barnen lite på en konstig klätterställning och vi åkte hem hit för lite kaffe och en trevlig kväll. Jag gav barnen en varsin present, de har visserligen inte fyllt år eller så, men ibland hittar man saker som man verkligen vill ge dem. Och det var nog en bra idé, Alva fick en Pippi och utropade "pippi, pippi, pippi". Och Ida fick en gosedjursNemo som hon kramade om med ett stort leende. Lite senare när jag frågade om hon blev glad för den berättade hon en fin historia. Hon hade längtat efter en sån Nemo, för på andra dagiset hade de en sån. Men på det nya fanns det ingen, så hon hade verkligen längtat efter en sån. Men när jag sen skulle berätta det för J1 så sa Ida att de inte alls hade en sån på förra dagiset, att hon bara hittat på. Vart får hon allt ifrån ;) Men det var ju en fin historia iaf som gav svar på min fråga.

När de sedan skulle åka hem, så kramade jag barnen en massa. Och Alva ville ha puss, och fick några. Och hon tyckte jag skulle pussa Ida också, men Ida sa att hon inte ville ha någon puss, och då behöver man ju inte. Men sen när de gick ut genom dörren och sa hej då så dröjde sig Ida kvar utanför. Jag är lite trög så jag fattade inte riktigt, J! frågade om hon ville ha en kram till innan de gick, Ida nickade och jag kramade henne igen. Men hon var fortfarande lite dröjande vid dörren, men sa inget. Och då föll poletten ned, så jag frågade om hon ville ha en puss iaf?! Då nickade hon och fick en puss, sen studsade hon nerför trappan och var Idaglad igen. Sötbarn!!

Väldigt trevligt att de kom hit! Nästa helg är det kräftskiva, det ska också bli riktigt, riktigt skoj!! Förresten, SN skrev inget av det jag sa, det var bra det =) De valde att referera labass istället, och det var ju bra!

81929-48

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela