Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Julklapp

Publicerad 2009-02-05 12:30:42 i Allmänt,

Igår fick jag glädjas åt en av mina julklappar. Jag var med mina båda systrar till Norrköping och kollade på Anna-Lena Brundin med uppvärmningskomiker. Det var så himla roligt! Så tack så jättemycket för den julklappen =) Och sen är det alltid trevligt att träffa systrarna i mindre sammanhang.

Vi skulle ha gått ut och ätit allihop i Norrköping först, men eftersom lille Filip är sjuk så blev vi bara två. Så då åt vi i Nyköping istället, käkade på en av de grekiska restaurangerna, det var verkligen supergott! Man kan få hemkörning av mat därifrån också, så det ska vi definitivt prova snart! Syster hade bett mig att skriva ut karta eftersom hennes skrivare saknade bläck. Jag tolkade mailet som att jag skulle skriva ut karta över området kring parkeringen och stan vid teatern. Jag antog att hon tänkte att hon hittade till parkeringen och att vi sedan behövde kartor för att hitta teatern, men så var det inte riktigt. Så vi stackare fick åka till Norrköping utan karta... systrarna lokalsinne liksom. Men det gick bra ändå, med vägskyltar och hjälp från tredje systern sista biten så kom vi till parkeringen!

Det var verkligen jätteskoj igår. Kul med lite "mitt-i-veckan-händelser".

Igår fick vi våran arbetsplanering på jobbet med fördelning av uppgifter. Och det kändes jättekul när jag såg den. Jag tror vi har det rätt bra här för vi får möjlighet att önska vad vi vill jobba med under året. Och jag fick alla mina önskningar uppfyllda, så det känns ju jättekul! Jag vill lägga större delen av mitt arbete på avlopp eftersom jag tycker det är jättespännande och tycker det är kul med kontakten med sökanden och fördelen att få åka ut så mycket. Men jag vill även jobba lite mer med tillsyn eftersom jag känner att det är där jag har mycket av mina utbildningskunskaper, men att jag har chansen att utvecklas mycket där eftersom jag inte vart ute så mycket hos företagen. Dessutom är det ju smart att skaffa sig erfarenhet om jag vill byta jobb framöver ;) Sen kommer jag jobba i ett kemikalieprojekt med mina två favoritkollegor, så det ska också bli jättekul. Och så kommer det bli tillsyn på avloppsreningsverk, det är också ett konstigt intresse jag har ;) Men tycker det är oerhört spännade! Sen kommer det ju såklart till massa ströjobb och diverse uppdateringar av dokument, som också är skoj. Så bara vi får till en bra tidsplanering och den går att hålla så kommer detta bli ett bra år =)

Känns förresten inte så deppigt på jobbet längre. Jag är säker på att kollegan som är utlånad kommer tillbaka i maj som det är sagt. Plus att en kollega som suttit i en annan korridor numera har rummet bredvid mig, och hon är också en såndär supermänniska som är underbar att ha runt sig. Det är viktigt att man har någon i nära anslutning som man kan sticka in huvudet hos, och som gör det hos mig också. Så det gör jobbet ännu trevligare =)

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2009-02-05 21:01:57

Det där med avlopp....... är säkert en gen från din far!! Tycker det låter gott att du får dina önskningar uppfyllda och att du trivs. Stort grattis till det min goa tös.

Teater mitt i veckan är också en lyx som är er väl unt. Stor varm kram :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela