Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Helgens händelser..

Publicerad 2008-03-17 17:00:24 i Allmänt,

.. Perelli tog hem den slutliga kampen.... Jag höll mer på Rognedal, och gillade även Sanna Nielsen och BWO mer än Perelli. Men blev inte förvånad att det var hon som vann... Jag saknade en riktig tjottablänghit som the ark i årets final.. Det fanns bra låtar, men liksom inget som fick mig att bli galen... Vi konstaterade dock att en duett mellan Bengtzing och Amy hade vart intressant.. Bengtzing flyger runt som en skogstokig, hon ger verkligen mer än vad man trodde var möjligt, och Amy sprudlar även hon av energi, så tänk er dem ihop... 

Men det som var mest dramatiskt hände senare under kvällen. Vi var på väg och skulle gå och lägga oss och jag stod och rotade efter en kudde i garderoben i datarummet då R kom in. Han slängde en blick ut genom fönstret och ropade till "men brandkåren är ju här!". Jag tittade ut och såg en stor brndbil utanför. Jag hade bara mjukisbyxor på mig och rusade in i sovrummet och bytte byxor och var beredd att utrymma, R sprang till dörren och stoppade en brandman i trappen. Tydligen hade grannen ovanpå ringt för att han tyckte det luktade kemiskt, och att han trodde att något låg och pyrde. Vi informerade om att vi eldat brasklabb i spisen... Brandmännen travade upp medan vi väntade, sen kom en tillbaka och kom in till oss. Vi förklarade läget och att det brukar lukta jätteilla på toaletten om vi inte stänger ventilen där. Brandmannen spatserade runt lite och höll med oss, de dröjde kvar i huset och åkte sedan iväg igen.


Det är konstigt med sånt där, det dröjde inte många minuter innan det stod massa nyfikna utanför... Nu fanns det som tur inget att se. Men vi funderar på varför inte grannen ringde på hos grannarna innan han ringde, men det gör man kanske inte så sent på kvällen. Det var visserligen ingen utryckning med sirener, men ändå.... Skönt i alla fall att det inte var något. Men vi ser det som en brandövning, skönt att veta att man reagerar blixtsnabbt bara man ser en brandbil, jag var utrymningsklar på två röda, och R sprang direkt til dörren för att kolla läget. Fast det är klart, om jag kände röklukt skulle jag inte bry mig om att byta byxor först ;) Usch vad tjejigt egentligen....

Nu ska jag hem och äta god middag, sen blir det till att damma. Jag hoppas att jag inte blir sjuk bara, stod ute en timme i snö och regn idag... Det droppade vatten om mig sen....

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-03-18 02:03:57

I lve you!

Postat av: mam

Publicerad 2008-03-18 02:05:06

I love you! jävla bokstätver1

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-03-18 17:17:54

Tur det var falskt larm! Så då ska ni kanske vara lite mer försiktiga med vad ni eldar i öppna spisen då?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela