Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Stormvarning

Publicerad 2008-01-18 14:29:41 i Allmänt,

Är det nu som det är lugnet före stormen? Den ska visst vara på väg. Jag tycker visserligen att det brukar blåsa kraftigt här rätt ofta, men det är väl inte storm det. Men de varnar och säger att man bör hålla sig hemma, passar mig ypperligt eftersom jag tänker vara hemma hela helgen. Vi måste visserligen handla i morgon, men det ska väl gå bra. Och får man inte gå ut så klarar vi säkert oss ändå, om inte annat får vi hoppas pizzerian kan springa över med pizza ;)

Vi har inhandlat en batteriladdare till bilen, en sån man har i bilen och sätter i cigarettuttaget, den verkar väldigt smart. Tack syster för tipset om den! Nu hoppas vi att den funkar, för det är lite tröttsamt att gå och hämta bilen här och där efter några timmar, eller det kan bli i längden kanske ;) Den är rätt känslig, men nu hoppas vi att det ska gå bra. Ska bli skönt när det blir sommar, för det är väl sånt klimat den är gjord för kan jag tro.

Det ska bli så skönt med helg, ska sova massor i natt! Jag avskyr verkligen att gå upp på mornarna nu.

Ska bli skönt med lite inkomst på fredag, det var mycket pengar som kommer såg jag. Har inte så mycket pengar kvar nu, och kommer säkert köpa badrumsmatta för de sista slantarna.. Men matpengar har vi ju insatta, och något annat behövs väl egentligen inte. Visserligen finns ett sparkonto, men de pengarna vill jag inte slösa bort på småsaker. Har tankar på att köpa en fetingkamera i vår, och då kan sparpengar komma till nytta ;) Och så kommer det ju en semester i sommar också. Vi får se vad det blir denna gång. Vi hade planer på england, men jag är sugen på att se norrland också, det finns mycket i Sverige som jag inte sett. Men kanske en Sverigesemester, och sedan en weekend i någon stad dit man kan ta sig med billighetsflyg?! Barcelona är väldigt poppis här på jobbet. Men Valencia verkar fint också... Får kanske bli det som är soligast och varmast ;) Fast jag antar att vi är två om att bestämma ;) Nu är det visserligen en bra bit kvar dit, men planera och drömma kan man gott göra året runt =)

Just nu drömmer jag om en solsemester, tänk vilken kick det skulle va att resa bort och kliva ut i ett helt annat klimat. Om alla vintrar ska vara såhär så köper jag snart ett hus i ett varmt land där man kan bo de tristaste månaderna på året.... I morse när jag kom till jobbet och satte mig på stolen och tittade ut så var det nästan helt svart. Och det trots att solen skulle ha gått upp. Idag blev det inte ens ljust, det är fortfarande bara mööööörkt...

Tror det kan vara en bidragande orsak till varför jag dras mot klara färger. Stog och tittade på badrumsmattor igår, det fanns många färger. Tittade på grå, blå och mörkare gröna. Men ingen av dem gjorde mig glad. Så fanns det en rosa, som var supersnygg såklart, men det kan vi nog inte ha, jag får begränsa rosa att bara gälla mina kläder ;) Men så fanns det en som bara var så superglad, den var turkos, ganska stark, men ändå inte pastell. Blev så förtjust och glad. Vill verklligen ha den, men frågan är om man kan ha den färgen i vårt badrum. Det är ju så lamt där, beige färg överallt... Men då kanske lite färg behövs? Har inte frågat R, men eftersom jag står för heminredningen så inreder jag väl tills det blir någon protest ;) Ska titta på mattorna efter jobbet och fundera lite till, är väl inte värre än att jag kan lämna tillbaka dem om de inte passar..

Hittade snygga gardiner på indiska också, men de är jag mer tveksam på. De var jättesnygga gröna, men det kanske inte funkar ihop med det gröna på soffan... Men sovrummet kanske... fast det får bli längre fram det.... Jaja, hur som helst så är det superskoj att kolla på allt man kan inreda hemmet med...

Kommentarer

Postat av: mam

Publicerad 2008-01-18 22:48:24

Vem längtar inte efter sol och varma dagar, vi är massor... ju fler man pratar med ju fler får man veta har samma längtan.
Heminredning det är kul det. Tänk att fönstershoppa först, se för sitt inre det tjusiga, och sedan köpa och få visa alla hur fint det blev. Sedan kan stormarna vina runt knutarna hur mycket den vill en helg, men bara en, vi kurar med vin och tänd brasa, du mysiga värld ibland. Kram på er.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela