Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Semestern!

Publicerad 2007-05-03 14:14:44 i Allmänt,

Jippi, nu är våran semester bokad =) Vi åker från Arlanda den 25e juni ner till Amsterdam, därifrån åker vi sedan tåg till Gronningen (eller hur det stavas). Där vistas vi en vecka, och under den veckan tänkte vi hinna med en dagsutflykt till Amsterdam. På söndagen åker vi sedan tåg genom Holland, Belgien och Frankrike, det ska bli väldigt skoj att se länder från ett tågfönster. Resan tar dessutom bara runt sex timmar. Ankommer till Paris gör vi mitt i natten, så vi tar oss till Rs farbror direkt. Sen stannar vi en vecka i Paris och njuter till fullo! Sedan flyger vi hem till skavsta och har en vecka ledigt på hemmaplan. Det ska verkligen bli så grymt kul! Jag älskar verkligen Paris! Och det ska bli skoj att besöka Holland också, nyfiken på Amsterdam. Någon som varit där?

Idag på lunchen skulle jag gå en promenad. Det blev åt ett håll som jag inte brukar promenera, men jag hade kollat på kartan och visste vilka vägar jag skulle hålla mig till. Men så när det blev dags att vända så ville jag ju inte gå samma väg, utan då gick jag istället på fina gångvägar. Och givetvis resulterade det i att jag inte alls kände igen mig. Jag har alltid trott att jag har dåligt lokalsinne, men jag börjar undra om det verkligen är så dåligt. För jag kommer ju alltid dit jag ska, har en känsla åt vilket håll jag ska. Det var jättefina områden jag gick i, visste inte att det var så fint i Nyköping. När jag sen var tillbaka på jobbet så kollade jag på kartan, och då visade det sig att jag faktiskt gått en perfekt promenad, gick en ring runt ett område utan att behöva gå samma väg tillbaka. Det blev den bästa alternativa vägen =) Så det kanske inte var så dumt ändå. Skönt väder är det verkligen ute! Har promenerat varje dag denna vecka, inte illa.

Snart fredag igen, ska bli skönt... även om jag inte jobbat så många dagar denna vecka ;)

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-05-03 15:41:37

Jo, visst har jag varit i Amsterdam. 1965 och 1971. Man ska åka kanalbåt! Då får man se en hel del av sta´n. När man går vilse går man i cirkel, sägs det ;)Välkomna i morgon! Ses vi nå´t i sommar tro?

Postat av: Jeanette

Publicerad 2007-05-03 16:54:32

Var där i somras. Jag håller med Marianne, ta kanalbåten, då får man se massor och öva på diverse språk. Annars blev jag inte superimponerad tyvärr.
Men annars ser det ut som att Groningen ligger i norra Holland. Försök att ta tåget till Brügge i Belgien. Oj oj oj!! Det är nåt att se, det kan jag lova!

Postat av: Jeanette igen...

Publicerad 2007-05-03 17:02:10

Ser inte mitt förra inlägg, men det kommer väl... Vilka lysande geografikunskaper man har då! Jag trodde att Holland låg nedanför Belgien, men så var det visst inte. Det blir ju ap-långt att åka till Brügge, men annars skulle det helt klart vara värt en utflykt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela