Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Andra chansen..

Publicerad 2007-02-28 18:28:46 i Allmänt,

Till helgen är det ju som bekant för andra chansen i Nyköping. Sta´n satsar stort runt det och har smällt upp värsta tältet på torget där det kommer ske aktiviteter hela veckan. Det är en jäkla volym, så under senare delan av eftermiddagen lyssnade jag på Linda Bengtzings soundcheck. Hon körde såklart "värsta schlagern", men Markoolio var inte med så Rickard Herrey (som sköter snacket hela veckan) ryckte in istället. Eftersom de fortfarande höll på när jag gick hem så passade jag på att glutta på dem (man måste ju ta chansen och titta på kändisar). Sen skickade jag ett SMS till mina systrar att vi har Rickard på torget ;)

Nyköping är helt otroligt, det snöar idag också. Känns som om det snöat varje dag i hur många veckor som helst nu. Men jag tycker det är behagligt, det blir inte lika kallt ute heller. Men det värsta är ju att det som kommer ner ska börja smälta sen också. Bara det går fort så... det värsta som finns är när det smälter och fryser om vart annat så allt blir is. Just nu är det inga problem att ta sig fram smärtfritt. Men jag druttade förra veckan. Det hade kommit massa nysnö och jag gick på ett ställe där det var glansis. Tjoff så låg jag på marken, det går verkligen fort. Men det var bara lite ont som gick över fort, men det är ändå läskigt tycker jag.

Ikväll är LOST tillbaka, R och jag är så gladast!! På tisdag ska jag iväg till Linköping på konferens, det ska bli spännande. Jag är kanske lite insnöad, men vi ska på "Avlopp och kretslopps" konferens och jag tycker det ska bli jätteskoj! Det händer verkligen mycket inom det området just nu, och jag tycker det är så kul =) Idag ringde en grävare mig också och ville att vi skulle träffas i morgon. Jag har haft en hel del diskussioner med honom om hur han får göra och inte, och han har nog tyckt vi är väldigt besvärliga ;) Men idag ringde han och sa att han ville komma upp och visa mig något nytt som han hittat, för nu hade han börjat bli riktigt intresserad av det här. Det är kul när det finns såna, och inte bara de som muttrar över att de inte får göra som de alltid gjort. Så får se vad han hittat på... Men hur som helst, det blir övernattning i Linköping också, aldrig fel att bo på hotell och få god frukost! Scandic frimurarhotell, bra???

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2007-03-01 08:43:04

Frimis är helt ok att övernatta på! De har t o m ett ladies floor, med lite gulligare inredning och lite extra tillbehör som morgonrock och tofflor.

Kollade telefonen efter sms, men det fanns inget...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela