Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Om exakt en vecka...

Publicerad 2006-07-21 17:16:54 i Allmänt,

... åker vi till Paris, det ska bli fullkomligt underbart!! Läser reseguider just nu och väljer ut lite av det jag vill se. Vi ska vara där 7 hela dagar, men ändå kommer det finnas en massa som vi inte kommer kunna se, det är ganska imponerande. Just nu är det värmebölja i Europa, och 36 grader i frankrike häromdagen, hoppas verkligen att det blir behagligare till dess att vi kommer ner. Annars får vi väl lapa vatten i någon oas eller så ;)

Redan fredag, första veckan semester slut, om man bara räknar vardagar alltså. Har ägnat tiden till att bara ta det lugnt och vila. Det är konstigt hur trött man är när man är ledig, men det blir kanske lätt så, kan jag sova på morgonen så gör jag mer än gärna det. Kanske det behövs också, skönt är det iaf. Men har inte varit överens med mina kuddar på sistone, så idag gick jag och handlade mig en anatomisk kudde, eller hur det nu hette. Var halva priset, så det var ju juste. Provade den lite snabbt nyss, och det kändes skönt. De kuddarna jag har nu är alldeles för mjuka, det blir ju nästan som att sova på madrassen. Så nu hoppas jag att jag kan sova som den prinsessa jag är :)

Köpte åkskjuketuggummi idag också, känns som om jag kommer må lite konstigt när vi lyfter annars. Vet att när jag flög segelflyg så kände jag mig spooky när vi steg uppåt, så det kan ju inte skada att förebygga lite. Och eftersom jag har anlag för åksjuka så är det nog ett rätt klokt val. Det lär väl knappast vara så att något försämras iaf.  Köpte en skiva från 2005 med Andreas Johnson också, 39.50, som hittat. Och den verkar helt okej, en sån spelalyssnatrevligtskiva.

Ensam hemma nu i helgen igen, men det är ju snart söndag, och då får jag sällskap igen =) Man vänjer sig fort vid att vara sambo. Det är så mycket roligare när man är två. I veckan var vi och spelade lite minigolf, vi spelade med en av sambons vänner. Hitills har jag alltid kommit sist när vi spelat, även om det vart jämt. Men jag vill verkligen slå honom, så i tisdags hade jag laddat till max, och det räckte nästan... det blev lika. Så nästa gång tar jag honom =) Ledde ett tag, men så finns det vissa banor som jag bara inte kan bemästra, grrr....

Gästabud i lördags, det var en helt okej tillställning. Även om jag tycker det är lite klurigt ibland att höra vad de säger när de spelar musik samtidigt. Okej att det var en musikal, men det känns överflöd ibland att spela musik bara för spelandets skull. Roger från Icareklamen var med, han är grymt duktig. Dock fick vi inte se Göran Gillinger i en av huvudrollerna, de är visst två som byter av varandra. Men hade Göran vart med hade antagligen inte icakillen vart med, så då hade det troligen vart synd det också ;)

En exemplariskt trevlig helg hade vi med fint besök =) Alltid trevligt med långväga gäster, och kortväga också såklart! Nu hoppas vi bara snart att vi kan åka ner till Skåne för ett returbesök. Därnere finns det ju också en liten kille som vi gärna vill träffa mer =) Hörde förresten att huspriserna här uppåt är ganska låga *ler*

Får se om jag hittar någon bra film till kvällen, har det ju farligt tillgängligt genom boxen, fast jag tycker det är en helt okej lyx! Vi såg Kalle och chokladfabriken igår, en väldigt mysig film, tyckte absolut om den!! Och slutrepliken var den bästa i hela filmen, så klockrent vacker =) Ska inte avslöja den, men tänk på den om ni ser filmen.

Nu ska jag bara spela Zylom en liten, liten stund..... Fy på systrarna som skickade ut en länk dit. Det är extremt beroendeframkallande med såna spel ju :) Men jag har ju å andra sidan semester, så jag kan göra vad sjuttsingen jag vill, japp.

Svanar är vackra, bilden nedan tog jag på Trosa camping augusti -04

81929-12

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela