Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Spelat igen

Publicerad 2009-01-09 12:25:30 i Allmänt,

Jag har haft så himla ont i handen ett tag på grund av att vi spelade massa guitar hero, det var dumt att fortsätta spela när handen värkte väldigt ;) I början hade jag ont när jag rörde den, så det gick ju bra att undvika smärta och jag vilade från spelet. Men så i början av veckan började jag få ont på en punkt i handen, och om jag skulle trycka ner ett dörrhantag eller bara kom åt den punkten med besticken så gjorde det så ont så jag skrek rakt ut. Jag brukar inte vara så knusslig, men det där gjorde riktigt, riktigt ont!! Men som tur är så har det så gott som gått över nu, tack och lov!

Så igår tog jag tillfället i akt och spelade lite mer ;) Fast mer förståndigt denna gång och bara någon timme... Jag tänkte att jag skulle försöka mig på nästa nivå nu istället, och hjälp vad det var svårt! Första låten jag skule testa gick inte alls, det blev bara pannkaka! Men sen tog jag fyra låtar som jag har bra kläm på i den enklare versionen. Och jag klarade faktiskt fyra stycken *stolt*. Det var väl inte med någon elegans kanske, men jag fick spela klart utan att jag blev avbruten och utbuad i alla fall ;)

Det är tur att det är ett jobb man har och att man inte pluggar längre. För jobbar man kan man göra vad man vill med gott samvete på fritiden, när man pluggade hade man ju jämt ångest för att man borde plugga ;) Enda nackdelen numera är att man inte gör den där städningen på detaljnivå som man gjorde varje gång man skulle plugga inför en tenta ;) Kylskåpet var till exempel alltid skinande rent då ;)

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-09 16:31:08

Vad jag känner igen den där pluggångesten du skrev om...

Vad gör jag här förresten... jag har prov på tisdag och enormt myckat att läsa.. jag Måste verkligen plugga nu...

Längtar tills man har jobb.. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela