Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Nu är glada julen slut, slut, slut..

Publicerad 2009-01-20 18:12:00 i Allmänt,

I söndags kom jag mig äntligen för och städade ut julen. Lite tråkigt att ställa undan alla glada tomtar, men jag förstår att man inte kan ha dem året runt ;) Dock kom jag påen jättebra idé, att man kan ha gult glitter till påsk... Fast R tyckte inte att min idé var lika bra... Är inte karlar tråkiga så säg =)



Vi är med i en stegräknartävling på jobbet. Jag tycker det är lite jobbigt eftersom den ska pågå i 3 månader. Men nu är det som det är. Man fyller i sina resultat och sen räknas lagets resultat ihop. För olika aktiviteter så finns det en omvandlingstabell som vi kan använda. Och 30 minuter på crosstrainern ger 6000 steg, så så fort maten sjunkit så ska jag trampla lite. Stegräknaren visar just nu ca 7000 steg, så det blir ju 13000 ihop =) Jag ska försöka börja jaga steg nu, förhoppningsvis så blir jag så träningsinriktad så jag kommer igång med träningen igen...! Det som är bra med att gymma hemma det är att man kan kolla på gamla TVprogram på datorn under tiden ;)

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2009-01-21 01:05:21

Gult glitter...... vov det håller jag på. Så jäkla snyggt det skulle var till påsk alltså.

Gå är nyttigt men det får inte gå till överdrift själv går jag bara över golvet numera mina promenader blev ju nerklassade som värdelösa av Dr Bo. So what...... :-I

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-01-21 10:53:06

Ho, ho.. Den stegtävlingen har jag också varit med i. Efter tre månader var jag så ruskigt trött på den förbannade stegräknaren att jag aldrig mer vill använda den... Så... ha så kul... ;o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela