Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Matt och matta...

Publicerad 2009-01-09 10:44:50 i Allmänt,

Det bästa med att börja jobba igen är att det blir fredag på riktigt igen. Men det sämsta är ändå dessa mornar och tröttheten! Måndag och onsdag gick det bra, men igår och idag var hopplösa. Jag blir galen, vill sova, sova, sova! Hur ska jag orka HELA nästa vecka? Men nu märker man i alla fall att det blir ljusare och det är ju bra. Är pigg på kvällarna och somnar sent, så egentligen är det ju inte konstigt att jag är trött på morgonen. Tänk om man hade vart morgonpigg ändå, tänk så mycket enklare allt varit då...


Men fredag idag som sagt, och det betyder ju shoppingfredag! Ska se om det finns något roligt på rean. Nu har det ju visserligen blivit milt ute, men får köpa en mössa ändå, man vet ju aldrig när man kan tänka sig att behöva en..

I morgon är det exakt 8 veckor sedan vi beställde soffan, så enligt leveranstiden ska den komma då. Eller nästa vecka är ju mer relevant att tro. Hoppas den gör det för jag längtar efter den, hoppas den blir snygg hos oss bara. Det är ju sånt som är svårt att veta i butiken...

Får se om det blir en ny matta också. Jag är väldigt, väldigt förtjust i de lurviga ryamattorna som dyker upp i alla inredningsprogram, men de de använder är nog design och dyra, men det finns nog kopior. Men frågan är hur mycket "skräp" som samlas i dem. Förresten vill jag ha en sån där dammsugare som har skaft och är smidig. En dammsugare och en lurvig matta kanske ;) Men så finns det en matta på mio också som går i bege och olika bruna nyanser. Kan bli snyggt om någon av de bruna är likande den i soffan, eller så blir det för tråkigt. Hur ska man göra egentligen? Bryter man av med en helt annan färg eller är det bra att plocka upp färgen från soffan som återfinns i mattan? Dock inte som enfärgat då kanske?

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-01-09 10:49:23

Jag måste oxå köpa ny matta! Rusta säljer snygga och billiga mattor!

Postat av: matilda

Publicerad 2009-01-09 10:50:01

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

Postat av: matilda

Publicerad 2009-01-09 10:50:04

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-01-09 11:12:42

va bra:) lycka till:)

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-01-09 11:41:13

Ett seriöst inlägg: Ryamattor samlar damm! R är allergisk! Ska förresten bli kul att se nya soffan så småningom. Helgen bjuder på 2 sovmorgnar!

Postat av: mammis

Publicerad 2009-01-09 23:01:03

Har du inget skaft till dammsugaren hur går det då med ryggen...? Ja rya är dammhärd, har en här blåste den med tryckluft... såg ut som grannen när han harvar i torr åker. Ton-i-ton med soffan en enfärgat, annat bryter ju av i rummet, vita möbler på ett ställe det bruna på ett annat. Blir klatchigt värre är jag säker på. Skynd.... så kommer vi snart! kramiz

Postat av: Josefin

Publicerad 2009-01-10 14:33:19

Jomen det finns ju dammsugare som är smidigare med bara ett skaft, en speciell typ av dammsugare. Klart vi har skaft till våran nuvarande ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela