Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Att kunna vara stolt över något!

Publicerad 2008-09-16 18:25:08 i Allmänt,

Idag har jag gjort något som jag känner mig väldigt stolt över att jag klarade. För någon vecka sedan fick vi en förfrågan om någon hos oss kunde prata lite för Naturvårdsverket. Det var inom mitt område och jag insåg att jag var den som var mest lämpad, men ville ändå inte. Men någon dag senare bestämde jag mig för att jag visst skulle göra det, varför ska någon annan göra det som jag kan göra. Så jag tog på mig det. Och eftersom jag är noga med att det jag gör ska bli bra så förberedde jag det hela väl, och det kändes ju bekvämt eftersom jag kan det jag skulle prata om. Men ändå så är det jämt så nervöst att prata inför en grupp människor man inte känner. Men jag förbjöd mig själv att vara nervös. Och jag har inte varit så nervös, förren i morse då. Då var det väldigt nära att jag ville be en kollega att följa med som moraliskt stöd, men jag ville genomför det på egen hand och så blev det också.

Och det var faktiskt skitkul! De var väldigt intresserade av att höra om det jag berättade om och frågade mycket frågor som jag hade svaren på. De frågade till och med mer än jag skulle berätta om, så det kändes riktigt, riktigt bra att stå där. Och i pausen efter andra som pratat så kom folk fram och frågade lite till. Och efter tackade vissa en extra gång och sa att det var intressant att lyssna på. Så när jag gick därifrån sen så kände jag mig stolt och glad för att jag hade klarat av det, och dessutom gjort det bra =) Huvudet vet att jag inte behöver vara nervös över såna grejer, men när ska resten av kroppen fatta det ;) Nästa gång jag ska prata om något (vilket är om två veckor igen), då ska jag tänka på idag, förhoppningsvis behöver jag inte oroa mig då..

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2008-09-16 22:20:05

Självklart ska du vara stolt! Det är jag också, över dig. :-)

Postat av: Svärmis

Publicerad 2008-09-17 07:06:42

Jag är full av genuin beundran! Jag klarar inte sådant där. Du har all rätt att känna dig stolt!

Postat av: Systris... Äh, Nettis.. ;o)

Publicerad 2008-09-17 17:41:15

Snyggt jobbat syrran!

Men som du säger, varför ska det vara så svårt för kroppen att fatta att det inte är så farligt att prata om nåt man inte kan..? Kom ihåg den här känslan till nästa gång och plocka fram den då!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela