Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Höst

Publicerad 2008-10-21 21:17:43 i Allmänt,

Jag var inte riktig redo när hösten kom, jag hade hoppats på mer sol och värme. Så blev det ju dock inte, så jag antar att det bara är att acceptera att man nu får frysa massa månader. Dock finns det ju bra saker med hösten också, nummer ett är såklart tända ljus =) Igår när jag var ute i tjänsten stannade jag till på en badplats och tog några bilder med mobilen, när jag stod där och tittade över vattnet kom jag på två bra saker till; luften och färgerna!







Hade en sån himla bra helg i helgen. I lördags var vi hos syrran med familj, så himla gott för själen att träffa dem! Vi var en tur till lekparken, fikade lite, kelade med söta katten, lekte/busade med barnen och så fick vi sån himla god mat. Höjdpunkten på det hela var nog när I bad mig läsa en saga och hon kröp upp bredvid mig och A la sig i min famn. Innan sagan var slut så hade A somnat hos mig, och när sagan VAR slut somnade I i mitt knä, så mysigt! Deras pappa fick sedan bära in dem i sängarna så att vi kunde åka hemåt. Men i ärlighetens namn hade jag gott och väl kunnat sitta där hela natten med dem =)

Och idag var jag och klippte mig. Var så himla trött på min rishög så ville göra något som verkligen skulle ge håret ett lyft. Och för en gångs skull blev jag nöjd med den frillan jag hade när jag gick därifrån, annars brukar det alltid ta någon dag innan man får till det som man själv vill ;) Men jag klippte det lite på längden, sen klippte jag upp det en del för att få lite volym. Och när hon sen torkade det så tog hon fram massa lockar, så nu ser håret permanentat ut =) Kan ha det både rakt och lockigt, det är ju perffa! Och förhoppningsvis hinner det självtorka på mornarna också!

Älsklingen och jag spelade lite Nintendo Wii nu ikväll, vi körde träningsprogram på en massa sporter. Det finns en gren där man ska slå mot sandsäckar, det är riktigt jobbigt och man kan ta ut sjukt mycket aggresioner på det! Najs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela