Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Paris

Publicerad 2008-11-12 12:22:52 i Allmänt,

Härom veckan så längtade jag till Paris, så då tänkte jag att jag kunde kolla på lite satelitbilder därifrån. Men nu när jag gjort det så längtar jag bara dit ännu mer. Önskar att jag hade ett andra hem där eller något. Det är något väldigt speciellt med staden. Även om storstadspulsen är för intensiv ibland och jag inte förstår språket så är det så underbart där.

Visserligen har jag åkt på problem med magen vid båda besöken, och visserligen har jag fått stressflipp båda gångerna, men dragningskraften dit finns ändå. Det är så mycket som är så fantastiskt där, alla kyrkor och byggnader som man blir totalt hänförd av. Alla vackra parker där det går att finna lugn. Floden och alla vackra broar, och det magiska i ögonblicken då man ser på ett upplyst eiffeltorn eller Notre Dame, det är saker som etsar sig fast och som jag vill uppleva om och om igen.

Tror bestämt att det är dags att uppleva våren och körsbärsträdens blomning där... En resa till våren kanske, men med hotell denna gång =) Men till våren är det ju en evighet... får gå hem och kolla på lite bilder och filmer istället ;)

Men man kanske kan åka dit över en dag, skavsta ligger ju alldeles bakom knuten ;)

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2008-11-12 21:58:02

Ja tänk så stor längtan kan bli ibland. Våren försöker komma igen varje år det vet du! Ibland känns den som ett streck mellan vinterslask och sommarregn men 1 på 1000 så blommar den ut. Här i Sverige fattar man språker rätt bra fortfarande man kan åka till Gotland och se alla kyrkor, vill man se en stor kyrka åker man till Grangärde. I Söderhamn kan man stå på torget och blicka upp mot Oscarsborgen som lyser så fint i höstkvällen. En jättefin park finns i Norrköping där även storstadspuls finns och lugnet söker man och finner i Gästre. Hurra för Sverige och hela världen. kram från lilla mammis :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela