Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Mittwoch

Publicerad 2008-05-09 12:39:04 i Allmänt,

I onsdagg var vi alltså på Mittwoch/nyköpings teater och kollade på Lasse Lindh och Edith Backlund. Edith kände jag bara till en låt med, så det var en överreaskning. Och tjitt vad bra hon var! Både R och jag var överens om att vi vill köpa skivan bums! Så det var skoj! Sen var det Lasse, jösses vilken liveartist han är! Teatern är rätt liten och artisten kommer väldigt nära publiken, och det gillade han skarpt och utnyttjade till max. Han går verkligen in i sina texter och kan gripas av den känslan han hade när han skrev låten, det var ganska häftigt att se! Han hade en jäkla energi och superbra kontakt med publiken, så det var verkligen helt suveränt bra!!

Idag hade jag en underbar förmiddag, eller det dröjde ett tag innan den blev det i och för sig. Jag har fått ta över ett ärende från en kollega, och det var inte jätteklart vad som sagts, och det han sagt var egentligen inte okej. Så jag hade bokat tid med entreprenör och fastighetsägare för att resonera lite. Och det kändes inte så kul att försöka reda ut vad de sagt och så vidare. Men så kommer jag ut och allt går hur bra som helst, blir bjuden på kaffe i solen och vi kan resonera oss fram till en bra lösning som alla var nöjda med. Kändes så jäkla skönt i bilen tillbaka sen =)

Dock är jag ju lite allmänt sinnesförvirrad nu för tiden så jag hade inte fått med mig lappen där det stod vilken väg jag skulle ta. Men jag tänkte att det går väl bra jag ska ju förbi Opeeby, så jag valde väg 53 och inte 52. Det dumma med Oppeby är ju att det delvis även ligger längs väg 52, men skylten visar mot väg 53 (för det är där samhället är). Och allmänt sinnesförvirrad så åker jag väg 53, trots att jag ska till Stigtomta och vet vart jag ska åka. Men eftersom jag inte är alltför smart alltid så tar det givetvis en evighet innan jag kommer på att jag sitter och åker till Råby och inte Stigtomta. Så det blev till att ringa och säga att jag skulle bli lite sen, men som tur var så gjorde det inget eftersom en av de jag skulle träffa också skulle bli sen.... Men ändå ;) När jag sen berättade det för min kollega som också är i min ålder så var hon ganska förstående, för det hände henne också ibland.. En tredje kollega som är i 50-årsåldern blev nog lite road av att höra det. För han trodde inte att sånt hände förrän man kom upp i hans ålder.... Men förvirrad kan man nog vara hur ung eller gammal man än är ;)

Nu känns i alla fall livet toppen, vädret är underbart och våren är så jäkla vacker! Det är den här tiden på året man längtar till hela mörka vintern =)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-09 12:49:14

Hejsan!
händer det något skojj idag :)
www.enlitentax.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela