Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Äntligen gör jag något vettigt!

Publicerad 2008-05-18 14:01:49 i Allmänt,

Idag gjorde jag äntligen något vettigt med mina pengar! Läste på aftonbladet om hur de har det i Burma, det är ju fruktansvärt! Ofta så läser jag bara, men nu såg jag för en gångs skull till att få arslet ur vagnen och försökte hjälpa. Röda korset är ju en bra organisation, så det fick bli till dem jag skänkte lite pengar. Nu får man ju bara hoppas att hjälpen får göra nytta och inte bara vara outnyttjad. Men röda korset gör ju tydliga uttalanden om att hjälpen faktiskt når fram, så det känns ju som om man får lita på det då.

Hoppas det går bra för R i Mjölby idag, ska bli skönt att få hem honom igen. I morgon är det en mardrömsmorgon igen med upp halv 5, blääää..... Men det blir bara en gång denna gång, så det ska väl gå bra. Dessutom ska det bli skoj att gå kursen =)

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2008-05-18 14:39:10

Ja nog ska man tänka på dem som är i nöd det gör du så rätt i. Fast vettiga saker har du gjort i massor under dina dagar innan denna insats, så det så!! Trevlig kurs i Stockholm... allt går när man måste det vet du men tidiga mornar är ett gissel det kan vi skriva under på. Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela