Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

När någon vandrar vidare..

Publicerad 2008-07-02 10:26:48 i Allmänt,

.. är det så svårt att förstå. För ett par månader sedan fick en man inom organisationen en hjärtattack, det var en allvarlig sådan med ett långt hjärtstopp. Dock kom han in på sjukhus snabbt och de fick igång hjärtat, men sedan dess har han legat i respirator. Han arbetar inom en annan enhet, så vi är inte direkta kollegor, men man träffar ju alltid honom när vi har gemensamma träffar. Han är en trevlig man som alltid varit väldigt aktiv, en sån man alltid betraktat som välmående. Så himla snäll och alltid glad, en person man inte behöver känna särskilt väl för att veta att man tycker om.

Jag har funderat en del på hur det varit med honom, men på något vis har man hunnit förbereda sig på att han kanske inte kommer vakna. Och om han skulle ha gjort det skulle det antagligen vara med hjärnskador. De senaste dagarna har jag börjat fundera på om han lever, så någonstans i bakhuvudet var jag beredd. Och igår så gick han vidare till ett liv bortom vårat, jag hoppas han har det bra där. Det känns så konstigt allting, jag kände honom inte så väl så jag är inte direkt ledsen. Men han har ju varit en existerande människa som jag pratat med en del, så det känns tomt. Overkligt att jag aldrig kommer prata med honom igen, eller ens träffa på honom i något sammanhang. Tankarna går till hans familj och hans närmaste kollegor, det var egentligen inte dags för honom ännu, men jag tror nog att de har hunnit förbereda sig de också. Men det gör nog inte saken lättare.... Må han leva i lycka uppe i landet långt borta!

Kommentarer

Postat av: Svärmis

Publicerad 2008-07-03 08:25:41

Jag har läst och begrundat din text! Du har ett stort och varmt hjärta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela