Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Brinnande intresse för mat...

Publicerad 2008-01-02 01:11:22 i Allmänt,

Vi skulle göra citronpaj igår, en avancerad process med flera moment. Det hela skulle avslutas med att man toppade pajen med maräng som skulle in i ugnen. I boken stod det att pajen skulle sättas högst upp i ugnen med grillvärme. Så vi gjorde så. Strax därefter så sniffade jag lite i luften och sa att jag tyckt det luktade konstigt. Men lyckades inte koppla ihop det med något. R öppnade ugnen och det kom typ lågor ut ur den. Förbluffad stirrar jag på när R tar ut ett galler med brinnande pajer på. Altt jag fick framvar "men det brinner ju". Men vi lyckades släcka dem genom att blåsa på dem. Som tur var så var det bara ytan som var svart, så jag kunde pilla bort allt det brända. Sen satte vi in dem igen, och den här gången hårdbevakade vi ugnen.....

Så jag har alltså lyckats med att skapa kraftig rökutveckling i en micro och elda i en ugn under en och samma levnadsperiod... En bedrift ;) Tur att det finns köksfläktar.... Och nu är det även bevisat att kvinnor har bättre luktsinne än män. R kände inget, medan jag kände en ganska starkt lukt.... Vi upplever ganska ofta en tydlig skillnad... Men hur som helst, allt gick bra med både pajer och ugn =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela