Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Efter att ha sett kvällens..

Publicerad 2008-02-16 21:47:42 i Allmänt,

bidrag så tippade jag Sanna Nielsen och Johnson & Häggkvist vidare till Globen och Ola och Alexander Schöld till andra chansen. Blev ju bara två rätt där... Rognedal hade jag inte alls tippat, så det blev helt oväntat! Men kul, för den låten kan nog kanske bli något? Hade lite svårt att titta på dem, men lyssna var iaf bättre. Och Sanna hon var ju fantastisk! Vilken sångröst hon har!

Jag är en ond människa, men jag tyckte det var kul att se Carola "bara" komma tvåa ;) Det har liksom blivit för mycket på något vis, jag upplever henne som lite självgod, och då har jag väldigt svårt att att unna någon framgång. Ödmjukhet passar bättre på människor, precis som Sanna, som nästan började gråta när hon skulle sjunga sitt bidrag igen, det är på någotvis lättare att dela glädjen med en sån människa =)

Men jag saknar fortfarande låten som sitter som en smäck, som får ALLT annat att blekna... Men jag vet inte vem det skulle vara i år, The Ark är ju inte med liksom ;) Nej då, men ni förstår hur jag menar?

Varför kunde inte Andreas Johnson vara med på egen hand? Han är ju bra, vad tjänar han på att slå ihop sig med Carola?? Tror knappast det var till hans fördel i år... Synd att inte Olas låt var bättre, lyckades aldrig greppa den, trodde han skulle komma med en popdänga, hans låt kändes förvånansvärt grå... Lasse Lindh är ju bra på sitt sätt, men han gjorde liksom en Lasse Lindh, var inte så mycket mer med det. Bra på hans platta säkert, men inget man knockar med i melodifestivalen. The Nicole var bara konstigt, plus för henne att hon hade en show, även om den var dålig, men den låten var liksom väldigt dålig? Alexander gillade jag lite, lite Gessle och Jimmy Jansson, trodde mer på den, men Jimmy jansson fansen kanske sover i år eller så?? Andra Generationen sen... refrengen satte sig, men det är inget jag är tacksam över ;) Den var också rätt dålig, men säkert något man kommer digga till på radion framöver...

Sammanfattningsvis, kul med en skräll! Och kul för Sanna som sjunger så vackert =)

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-02-17 08:51:27

Nytt utseende på bloggen! Snyggt! Jo, jag vill bara säga att nu när jag fått reda på att bröderna Rongedal gått till final, så ska i alla fall jag se på den. Jag gillar dem! De har en skön stil! Vet inte hur deras låt låter :-), för jag ser inte på deltävlingarna. På tal om bilar så kan jag bara konstatera att de innehåller många fler delar än man någonsin kan tro. Jag är så glad så länge min bil rullar och låter som den ska!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela