Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Dolda talanger...

Publicerad 2008-02-22 12:28:30 i Allmänt,

.. som jag inte visste att jag hade. Fast det säger sig ju självt, annars hade de ju inte varit dolda? Eller i och för sig, jag hade ju kunnat veta om dem, men inga andra =) Hur som helst, gissa vad inlägget handlar om? Bilen!!

R skulle ut med bilen i morse, så då tänkte jag att jag kunde passa på att åka med. Först blev det motorstopp i en korsning, men bilen kom igång efter att R micklat lite. Sen fick den stopp i en korsning till lite senare, tyvärr i en av de sämsta i stan. Vi insåg ganska snabbt att det var högst olämpligt att stå där, och skulle putta bilen över till andra sidan där det var en väg som inte många åker på. Och det gick fint, R puttade från sidan och höll i ratten och jag puttade bakom. Bilen kom över vägen, men det lutade, så bilen rullade, och rullade trots att ingen puttade. Och helt automatiskt så sprang jag ikapp bilen, öppnade passagerardörren, hoppade in i bilen och drog åt handbromsen, och den stannade så snällt. Kul att man kan göra något utan att tänka ;)

R fick igång bilen senare igen, och nu står den hemma. R har fixat lite till och just nu går den..... så hur länge varar det denna gång? Men det finns ju åtgärder på kö i alla fall ;) Men om inte nästa grej hjälper får det bli en verkstad, då lär det ju vara nåt mer än att bara saker behöver bytas och putsas...

Kommentarer

Postat av: R

Publicerad 2008-02-22 13:42:40

Det är spännande med bilar, eller hur älskling ;-) Hann aldrig tacka dig för ditt rådiga ingripande, det var bra gjort!

Postat av: mammis

Publicerad 2008-02-22 22:08:35

Hellre en förlorad bil än en förlorad dotter.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela