Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Det sjunkande skeppet?

Publicerad 2008-08-26 16:01:21 i Allmänt,

Idag har det varit en väldigt konstig dag på jobbet. Har till och med blivit beordrad av chefen att ha telefonen avstängd för att vi inte vet hur vi ska svara på frågor. Politikerna som vi arbetar "för" tog väldigt konstiga beslut igår. Vi ifrågasätter starkt hur en grupp personer kan sitta och besluta om saker och om hur vi ska arbeta när de egentligen inte vet någonting om det hela... Det har liksom kommit smygandes att det varit något på gång, och igår kom bomben. Tidigare har de fokuserat på andras arbetsuppgifter, och nu har det blivit våran tur att bli utsatta för dårskap. Det är under väldigt märkliga arbetsförhållanden vi arbetar just nu.


Men vi får väl avvakta och se vad som händer. Men nu har vi i alla fall kommit fram till att vi måste göra något, annars kommer alla ha brutit ihop inom några månader. Men det är tur att det finns chefer som oroar sig för arbetsmiljön och stödjer oss i detta. Och på måndag börjar våran nya chef, tycker det är så otroligt tråkigt att hon ska behöva komma in mitt i allt detta. Det viktigaste för mig just nu är att komma ihåg att de beslut som har tagits är politiska, fortsätter de på den linje de börjat så kommer det bli väldigt många upprörda på landsbygden. Men det är inte mitt fel och jag ska inte ta skiten, det får de göra själva. Jag ska bara göra som de säger, men inte på något sätt som jag inte kan stå bakom, alla "tvivelaktiga" beslut får de själva ta.


Vi får ligga lågt några dagar och samla oss kring detta tror jag. Sen är det dags att koppla in fack med flera för att få någon slags vett i det hela...


Igår kväll pratade jag lite om en "karriär" som jag skulle vilja testa. Men då var det mest lösa drömmar. Nu plötsligt sitter jag och letar på nätet om det finns något sätt att man kan slå sig in på den banan. Jag tycker det skulle vara kul att få göra röster till tecknade filmer eller liknande, till och med kul att läsa in informationstexter eller vad som helst. Tecknade filmer kanske blir svårt, men åt det håller vore intressant. Häromdagen satt jag även och tänkte på att en liten inredningsbutik vore skoj, jag som älskar prylar och fina möbler. Tyvärr finns det redan en sån butik här, men jag kanske skulle försöka köpa den eller något ;) Samtidigt så känner jag en skyldighet och en vilja att hjälpa till att få det här skeppet flytande igen. Så jag ska nog kämpa ett tag först. Men jag kommer nog helt klart att snegla mer åt andra håll framöver ;)

Kommentarer

Postat av: Svärmis

Publicerad 2008-08-26 18:08:47

Snälla du, ge inte upp! Får väl säga som min svärfar sa till din svärfar: "Bli aldrig egen företagare! Du vet inte vad du ger dig in på!" Lydde din svärfar sin far? Näää då!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela