Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Blodsockernivå..

Publicerad 2008-08-28 18:55:08 i Allmänt,

Det är jobbigt när man går från en låg blodsockernivå och fort upp till hög. Idag blev eftermiddagen förstörd för att jag inte hann äta lunch. Jag var ute i fält och vi hann inte få i oss någon mat förrän klockan vart två. Att inte äta något mellan 7 och 14 är inte helt bra för mig... Eller kanske inte för någon? Direkt efter att jag hade ätit så fick jag extremt ont i huvudet, jobbade någon timme efter det men fick gå hem och lägga mig. Har nu vilat en timme och är nu snurrig och hungrig istället. Jag vet ju exakt vad jag inte ska göra, men ibland kan man liksom inte styra, och det känns liksom bara så irriterande. Jag orkar inte laga någon mat, men måste fixa laxen som är tinad. Så jag äter väl lax och grönsaker till middag... suck...

Tänk om man var skalman och hade en mat- och sovklocka. Sen när matklockan ringde kunde man bara plocka fram lite käk ur skalet, vore ju grymt juste ;) Dessutom har jag ett projekt som måste slutföras ikväll, hoppas jag piggnar till efter lite mat. För jag vill verkligen ha den saken klar ikväll...

Kommentarer

Postat av: Jessica systra di

Publicerad 2008-08-28 20:49:07

Huga, det där låter inte trevligt! Du kan inte ha ett paket dextrosol eller en energibar med dig i väskan jämt, för det måste du väl kunna hinna peta i dig? Bara så att inte blodsockret dalar.



kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela