Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Vårrapport (fast den är min)

Publicerad 2008-04-03 10:57:45 i Allmänt,

I måndags när jag gick hem från jobbet reagerade jag på hur skönt det var ute. Tänkte att det känns ju som vår, då kom jag att det faktiskt var första april och att det verkligen är vår nu! Det var verkligen en härlig känsla! Det ska bli så skönt när man promenerar hemåt och känner att solen värmer. Våren är verkligen otroligt välkommen! Hoppas det blir härligt väder i helgen så vi kan vårpromenixa!


För övrigt så är jag så sjukt morgontrött just nu! Det blev värre då vi vred fram klockan, har förlorat lite ljus på morgonen och det märks! Kan inte fatta varför jag inte kommer upp ur sängen förrens bortåt sjutiden... Men det blir nog bättre efter lite sovmorgon i helgen och då vi börjar komma ikapp tiden igen. Men på onsdag ska vi till Väserås och ska åka halv 7! Har ångest redan nu för hur jag ska orka upp tio i fem... Men det går säkert bra bara jag tar mig i kragen. Men det kommer bli en lång dag eftersom vi inte kommer vara tillbaka förren vid sju på kvällen igen.. Men det ska man väl klara..


Fick precis veta att vi fick biljetter till Hotelliggaren i morgon kväll. Det kom ett mail igår om att personalföreningen gav bort 100 biljetter gratis, tänkte att det kanske kunde vara skoj. Och anmälde mig som intresserade, och så fick vi två biljetter. Så det blir nog skoj. Nöjen man inte planerat och som är gratis har man inte trissat förväntningarna på, så det borde inte kunna misslyckas. Jag tycker ju om fars, men har aldrig sett någon live, ska bli skoj! Fast antagligen blir vi de yngsta i publiken ;) Fick till och med mig R, trots att han sagt att han inte är så förtjust i sånt..

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-04-03 17:53:16

Vi tycker också att morgnarna är lite i segaste laget just nu. Det kan bara bli bättre! Ha det så kul i morgon kväll! Vi ska på revy nästa fredag!

Postat av: mammis

Publicerad 2008-04-03 21:43:33

Ja fy för mornar...så har det alltid varit för mig! Om du ska ta dig i kragen för att komma upp så glöm inte att sova i nattskjortan :-) VI ska också på revy snart,jag har stora stora förväntningar på Hjalmar jag. Kul med revy vad den än må vara jag tror vi blir roade och nöjda alla sex på våra respektive revyer. Västeråsbesök? jaha var kan det vara nån stans månne?

Postat av: mammis

Publicerad 2008-04-03 21:50:56

Min vårrapport!
Lärka, tofsvipa, krokus i rabatten, solvärme i långrummet, överkörda grävlingar på R 70, gegga och djupa traktorspår på grannens lagårdsbacke, hästarna ute, nötväckan lockar, duvan lockar, kajor försökte bygga i vår skorsten, kajor försöker rycka bort nya nätet, flugorna vill in pangat 5-6 st redan, nässelfjäril prövar vingarna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela