Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Härlig är helgen!

Publicerad 2008-04-26 18:10:41 i Allmänt,

Vad underbart skönt det är med helger! Gårdagskvällen var verkligen supertrevlig. Vi käkade lite, gick en långpromenad (som på den gamla goda tiden) och pratade till långt in på natten. Vid halv 2 tror jag vi gick och la oss, fast jag lyckades inte somna förrän bortåt två. M skulle med en buss halv 10, så det blev till att gå upp halv 9, just då var jag rätt pigg. När hon åkt så funderade jag på om jag skulle gå och sova igen, men det kändes lite onödigt så jag kollade på TV till elva istället. Men det resulterade bara i att jag var tvungen att lägga mig i  sängen sen och halvsov till strax före ett. Och det var väl inte världens smartaste drag eftersom jag vaknade med blodsockret nere i knäna sen. Lyckades dock irra mig in i duschen och sen äta lite lunch, och med en kopp kaffe på det så kändes det bättre sen.

Eftersom jag är ensam hemma i helgen så tänkte jag att då kunde jag ju passa på att äta något som jag aldrig får annars. Så jag bestämde mig för blomkåls- och broccoligratäng, R skrattade åt mitt val av festmåltid. Det kanske inte var det mest glamorösa, men eftersom han inte tycker om det så äter vi ju aldrig det. Men jag tycker det är jättegott, så då får man ju passa på när man kan ;)

I övrigt så har jag inte gjort så mycket idag, bara varit inne och kopplat av. Okej att det är fint väder, men jag bestämde mig för att stanna inne utan dåligt samvete =) Har kollat på TV, tvättat lite, dammat, bytt dukar och plockat med mina scrapsaker. Och ikväll blir det lite TV och film och sen sova i den nybäddade sängen!

Vi har bestämt oss för hur vi vill att semestern ska se ut i år. Först åker vi upp till Gesunda utanför Mora och bor där ett par dagar, passar på att se Mora och delar av vasaloppssträckan, det blir en tur runt Siljan också med bland annat ett stopp i Rättvik. Efter det så åker vi vidare upp till Åre där vi planerar att stanna i alla fall tre hela dagar. Där blir det till att njuta av fjäll och forsar först och främst, och sen får vi se vad det mer finns att njuta av. Från Åre åker vi sedan till Söderhamn där vi övernattar och stannar en dag. Där blir det nog lite skärgård. Ska bli mysigt att åka runt i Sverige med våran lilla bil, och förhoppningsvis blir vädret fint så vi kan ha taket öppet =)

När den resan är klar blir det två veckor ledigt hemma i Nyköping med omnejd. Då ska jag bara sitta ute på gräsmattan och vänta på att syrran ringer och säger att bebbin äntligen kommit ut ;) Mitt mosterhjärta längtar massor efter Torsten. Häromdagen var det en nyfödd plutt på TV, då slog det mig hur små de egentligen är när de är precis nyfödda. Men framför allt slog det mig hur underbart söta och goa de är! Så jag längtar efter dagen då jag får träffa mitt tredje syskonbarn =) Men redan nästa vecka får jag träffa ett annat barn som finns i mitt hjärta, supercharmtrollet J =) Åh vad jag är glad för allt som finns i mitt liv!

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-04-27 07:06:59

Ja, det låter ju gott och väl, men blir det nå´n tid över för Skåne i sommar, undrar jag. Vi stannar hemma hela sommaren!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-27 09:26:19

Tänk på att när man åker till norra sverige stänger matbutiker vid fem på helger. så att ni inte gör samma misstag som mamma och mig. vi fick handla mat på statiol i söderhamn inte så billigt kanske, sen ska ni gå upp till berget i söderhamn oxå. inte åka bil det är fusk.

Postat av: Josefin

Publicerad 2008-04-27 13:10:56

Marianne: En resa är ju redan planerad i augusti till det stora kalaset =) Sen ska vi väl kunna komma ner någongång i Juli också kanske? Så det ska vi nog allt hinna =)

Jocke: Tack för tipset, vi ska komma ihåg att handla mat, sånt e viktigt ;)

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-04-27 18:37:48

Känner mig lugnare! :-)

Postat av: mammis

Publicerad 2008-04-27 21:46:34

Å när dyker ni upp här då???

Postat av: Josefin

Publicerad 2008-04-28 08:59:21

Mammis: Närhelst vi har vägarna förbi ;)

Postat av: Josefin

Publicerad 2008-04-29 10:36:57

Marianne: Jag menade juni, Juli kan jag bli svårt eftersom det är då vi är på semester och dessutom då Ragnar fyller år.

Postat av: Anneli

Publicerad 2008-04-29 13:13:53

Bra om ni kommer i juni, för vi är i England nästan hela juli!

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-04-29 19:05:23

Ni är hjärtligt välkomna när ni än kommer! På fredag t ex! :-)

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-04-30 13:54:43

När kommer ni hit då på semestern? Ni hade ju lovat att vara barnvakt en vecka? *muahahaha*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela