Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Enastående!

Publicerad 2008-04-05 12:08:21 i Allmänt,

Jösses vad vi skrattade igår, det var verkligen helt suveränt! Stundtals så roligt så man kiknade av skratt! Det var uppfriskande!

Vi hade tänkt att åka och kolla på DIF-MFF idag, men vi hann inte köpa biljetter. Så gissa om vi blev glada då vi såg att matchen kommer sändas på TV idag, fotbollsfest!! Heja Djurgården!

Det var ju första april i veckan, och jag var stolt då jag avslöjande SNs aprilskämt direkt. Man har liksom lärt sig nu att artikeln alltid innehåller en tidpunkt av något slag, så det var solklart. Så jag trodde inte att jag gått på något aprilskämt, förrens idag.... Jag åt frukost och hade RIXFM på, lyssnar alltid på det på mornarna. Och på helgerna brukar de köra små jinglar om vad som hänt i veckan, och det gjorde de idag också. När de sa "och vilket aprilskämt vi bjöd på" lyssnade jag uppmärksamt, hade inte haft en tanke på att vara misstänksam mot dem.... Och jag hade köpt det med hull och hår..

Titti drog en lång historia om att en kompis till henne var hypernervös för sin möhippa och den här personen hade hittat en tjänst där man kunde tjuvlyssna på någon annans samtal. Det gick till så att man skickade ett SMS med personens telefonnummer när den pratade i telefonen, då blev man inkopplad på samtalet och kunde lyssna på det hela... KOmmer ihåg att jag tänkte att det måste bli ett himla ringande på den där kompisen till systern vars samtal hon ville avlyssna. Funderade på vad hon sa alla de gånger då hon svarade och det inte var upptaget. Tyckte det verkade opraktiskt och omständigt. Sen gick jag väl på toaletten och när jag kom ut och lyssnade mera hade de kommit fram till att de skulle testa tjänsten. Jag tyckte det var lite dumt att de uppmuntrade såna tjänster. Men de hann aldrig testa den utan jag gick till jobbet. Och idag så hörde jag alltså att det vart ett aprilskämt... Skit också, jag som trodde jag klarat mig ;) Men det var väl tur att jag hörde det, annars hade jag ju trott att det fanns en sån tjänst...

...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-05 15:54:24

Måste skriva om vårat aprilskämt. vi skrev en lapp ner till thekannan att vi skulle ha semester stäng under tre veckor. sofie köpte det inte så mycket. men eva som jobbar där. hon gick på allt. det bliv ju inte bättre av att sofie bara spelade med. så då trodde hon ännu mer på det. så det var ett lyckat skämt.

Postat av: mammis

Publicerad 2008-04-06 21:27:17

Jag klarade mig från att åka dit. I EP stod att alla som plockade en säck sopor i stan skulle få lägre skatt ett år. Inga Dammkornien skulle ta hand om skräpet och skriva in alla duktiga. En dam kom med 2 säckar det var allt ;-)
3 veckor semester var ett smart drag.
Liten täppa är inte dumt, vårsol är inte dumt, ett gott skratt är inte dumt. Vad är dumt då?? ja det kanske blir för lite av det, å det är ju dumt! Nu är det bäst att sluta annars trasslar jag in mig i det här. Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela