Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Vackra sörmland!

Publicerad 2007-09-08 12:56:24 i Allmänt,

Den här veckan har jag varit ute och åkt i kommunen en hel del. Har varit och besökt badplatser för att plocka ner skyltar som informerar om algblomning. Igår tog jag några bilder med mobilen! Badplatserna ligger ju såklart öde så här års. Så det var underbart att stanna en stund och njuta av tystnaden och blicka ut över hav eller sjö. Det är verkligen otroligt vackert här!

81929-119
Här var det helt knäpptyst!

image120
Här var det ganska tyst, bara några röster i vassen. Antar att de gick på sörmlandsleden, fast jag hoppas de var på torra land ;)

image121
Dessa två tog jag på hemvägen då jag körde gamla vägen. Det är uppe från en höjd där det är en otrolig utsikt från vägen! Precis så här vacker ska hösten vara =)

image122

Tack för att ni var så snälla och skrev kommentarer. Jag går igenom dem nu, så kolla efter svar =)

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-09-08 19:18:28

Vackra bilder på vackra vyer! Jag skulle förstås kalla dem sensommarbilder, för jag saknar de gula och bruna färgerna på träden :) Snart blir bokskogen underbart vacker för andra gången i år. Det sommargröna är man ju så mätt på! Nu regnar det på tvären här, fast solen skiner när den dalar ned.

Postat av: mam

Publicerad 2007-09-08 19:43:37

Jättefina bilder. Ja sörmland är ett vackert landskap. Du fick fint väder som du önskade då. Hälsa Marianne att kommer regnet inte uppfrån då är det nederbörd!! ;-) Kram.

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-09-09 20:29:28

He, he :)

Postat av: Jeanette

Publicerad 2007-09-10 15:50:00

Jag hoppas att du fattar hur bra du har det när du kan åka runt och se så vackra ställen och samtidigt få betalt för det!! Lyllo! Allt jag ser är en datorskärm och fula hustak...

Postat av: Josefin

Publicerad 2007-09-10 19:26:33

Jag förstår att jag har det rätt bra. Som det känns nu skulle jag aldrig klara av att sitta inne på ett kontor hela dagarna. Något av det bästa med mitt jobb är just det att jag får vara ute och åka. Det går aldrig en hel veckja utan att jag är ute. Det är verkligen så härligt! jag får krupp om jag är inne för många dagar ;) Hoppas jag alltid kommer ha det så!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela