Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Trasig bil...

Publicerad 2007-09-11 09:57:52 i Allmänt,

Våran bil har bestämt sig för att lägga av, eller ja... Den la av i fredags och nu är den på en verkstad i katrineholm. Lite osmart att ha den där? Tyvärr hade vi inget val eftersom den pajjade där. Så nu väntar vi på besked från verkstan om vad det är för fel. Ett mirakel ska väl till för att vi ska lägga pengar på att laga den. Känns som om den går på sista versen. Dessutom ska den besiktas på onsdag, och det vore ju trist om den inte skulle gå igenom då. Får se om det blir till att kolla efter ny bil istället. Men inte jättelägligt eftersom vi kommer ha lite mindre att röra oss med under hösten nu. Men, men... det är väl såna oförutsedda saker som händer..


Härommorgonen hände en rolig sak, som kunde blivit trist. Jag berättade för R och frågan som Zlatan får av Filip och Fredrik. Och sa att "Så frågade de honom vad han trodde att medelåldern skule vara om 100 000 år". Vi skrattade lite åt hela grejen, känns som om det blev så överdrivet i tidningen. Så frågade R "Men vad svarade han då". Och jag sa något i stil med "Det vet jag inte och det intresserar mig inte heller". Så hörde jag ett mutter från köket "Men förlåt då...." Som tur var förstod jag direkt att R trodde jag svarade spydigt på hans fråga, och att han inte förstod att det var vad Zlatan svarade. Det hade ju kunnat bli hur dumt som helst ;) Nu skrattar vi åt det, men jag hade jättedåligt samvete över att han trott att jag var så himla dryg :/

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2007-09-11 17:05:50

Haha! Ja, det var lagom drygt svarat! :-D Tur att ni redde upp det innan det blev värre!

Postat av: Anneli

Publicerad 2007-09-11 17:12:24

Trist med bilen, att de alltid ska krångla! Hoppas det ordnar sig!

Postat av: R:s mor

Publicerad 2007-09-12 08:12:12

Ha, ha! Det där tycker jag att jag känner igen! Tur att ni kunde reda ut det och skratta åt det! Bilar är ett mycket trist kapitel. Min ska äntligen få avgasröret lagat i morgon. Tror jag. Just nu lägger folk märke till mig och bilen ;)

Postat av: R

Publicerad 2007-09-24 14:26:43

Men visst har väl din bil varit rätt tillförlitlig genom åren Mor? Rolig att köra är den också. En sån kanske man skulle försöka hitta :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela