Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Tiden som flyr..

Publicerad 2007-11-08 19:02:54 i Allmänt,

Hjälp vad tiden går fort! Häromdagen upplyste syrran mig om att jag inte bloggat på en vecka, jag hinner visst inte ens med mitt liv ;) I helgen var vi ner till Skåne! Det var verkligen jätteskoj! Lördagseftermiddagen tillbringade vi hos Rs syster, megatrevligt att vara där på besök =) Och det blev givetvis massa lek och pusskalas med J. Han är så söt och go den lillen killen =) Även han börjar bli stor nu, tror inte ens han behövde tänka efter nu vilka vi var. Och innan vi åkte hem på söndagen så blev det Ms goda kalkon, det är nog bland det godaste som finns!!

Idag på jobbet så fick jag ytterligare en påminnelse om hur bra jag har det på mitt jobb ibland. Vissa dagar är det jobbigt och massa att göra och med huvudvärk som följd. Och ibland hinner jag inte ens med att ha rast. Men idag var jag ute och åkte båt. Det var en man som skulle bygga en stuga på en ö och ville ha ett avlopp, så vi skulle åka ut och kolla läget. Igår snöade det och var hemskt ute, så jag såg inte fram emot båtresan. Men det var ju en kanondag idag, och båten var en täckt båt. Så det blev en trevlig båtur i Oxelunds skärgård =) Grymt härligt!

Det är väl så gott som klart attjag får mitt vikariat förlängt ett halvår nu, men jag hoppas på ännu bättre besked. Vill ha fast, och det finns en liten chans att det kan bli så, så hoppas hoppas på glada besked om några veckor!!

Nu blir det många hopp mellan mycket här, men igår var jag och klippte mig. Fick en sån bra frissa som gav tips och var trevlig utanatt vara påträngande. Jag kände mig trött på mitt hår, och hade väl tänkt att klippa mig lite mer än vanligt. Men nu blev det ganska mycket mer än vanligt, och det känns jättebra! Numera slutar mitt hår precis vid axlarna =) Känns mycket mer lätthanterligt nu! Hon fick till värsta frissan med lockar. Jag gjorde det rakt idag, men ska prova med lockar i morgon. Coolt om man kan variera det på ett enkelt sätt =)

I övrigt så är det lungt och skönt hemma men mycket och fullt upp på jobbet. Om en vecka ska vi ha informationsmöten igen, hoppas det blir lugnare än förra året, men jag känner mig tryggare nu. Och som tur är har jag ju min kära arbetskamrat med mig, så det kommer nog gå bra. Chefen kommer vara där också, så om det blir besvärligt får väl han ta över frågorna....

Så vankas en helg igen. I morgon är det mysfredag igen med Taco och vin, mums, mums, mums!! Sen på lördag blir det Gnesta. Tupperwarepartyt som inte blev av sist. Men innan det fika med lillebror och en påhälsning hos syrran, ska bli så skoj! Ska ju träffa stålkvinnan liksom ;)

För att sammanfatta livet just nu. Visserligen är det mycket att göra på jobbet, men jag mår jättebra ändå, för det finns så mycket fint i livet som väger upp när det kan kännas jobbigt =)

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2007-11-09 07:37:29

Man tackar för de fina orden! Kalkonen har ju blivit något av en tradition nu. Du skulle ha smakat soppan, som jag gjorde med en del av det överblivna köttet i. Den gick inte heller av för hackor! Trots lunchen och soppan finns det kalkon kvar:-) Lycka till med jobb och allt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela