Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Informationsmöten och jobb..

Publicerad 2007-11-23 18:37:33 i Allmänt,

I torsdags förra veckan och i förrgår så höll jag och en kollega informationsmöten ute på landet för massa fastighetsägare där vissa kommer bli tvingade att göra om sina avlopp. Förra vecka gick rätt okej, det fanns de som var frågvisa, men de gick inte så hårt oss. Men i onsdags så blev vi verkligen påhoppade, chefen var med och han blev än mer ansatt. De hittade en punkt att trycka på, det var några frågor vi inte kunde svara på rakt upp och ner, sen spann de vidare på det och gick in för att sätta dit oss. Det var lite tufft... visserligen var det bara 3 av 30 som gick på oss, men det räcker för att man ska känna sig rätt liten. Men som en annan kollega sa, de var 3 tuffa, men ni är också 3 tuffa. Och det stämmer nog, visst var det jobigt för stunden, men det är ändå en så kort tid, och det går faktiskt rätt bra att släppa det sen. Men jag jobbade 8-22 i onsdags, och trots att jag började 9 dagen efter så var jag helt slut. Jag fick inte så mycket gjort, så jag tog ut lite flex och gick hem vid ett. Sen blev det sova lite och kolla film och TV resten av dagen och kvällen. Kvicknade till framåt sjutiden. Så det är ingen lek med så långa arbetsdagar... Men tacken för det hela blir ju två kompdagar att ta ut, så det är ju inte fel =)

På jobbet ska jag börja med lite miljötillsyn, och just nu är det bilverkstäder som gäller. Idag skulle jag ringa dem och boka tid för inspektion. Jag ringde ju med samma inställning som jag gör när jag ringer någon som ska inrätta ett avlopp, glad och öppen för förslag. Men problemet är ju att de inte är så intresserade av att vi ska springa där och glo och gnälla, för det är väl inställningen, så det blev att vara tråkig myndighet och föreslå en tid som de mer eller mindre bara accepterade. Men som tur var fanns det vissa som önskade mig hjärtligt välkommen, en kille skulle fixa kaffe och tyckte det skulle bli spännande. Han var ny och verkade väldigt intresserad, så det ska bli kul att komma dit. Får se hur det blir på de andra ställena. Men jag börjar med att vara snäll och trevlig, så får vi se om det blir tjurigt eller inte ;)

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-11-24 08:03:15

Heja! Stå bara på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela