Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Helgen som gick..

Publicerad 2007-11-12 19:24:00 i Allmänt,

Var i Gnesta i helgen, hälsade på syster bland annat, trevligt, trevligt =) Det blev väldigt mycket systerdotter I, hon var väldigt Jossig hon! Underbart! Är så mysigt att vara med henne. Hon är så lätt att ha att göra med, man kan sitta på hennes rum och rita ena stunden, och nästa sekund så busar vi och vrider oss i skratt. Hon är så duktig, hon satt och sydde fast knappar, sen skrev jag ord på tre bokstäver som hon kunde läsa, många ord klarade hon, andra klarade hon med lite hjälp, jag är imponerad! Och skriver gör hon massor, och otroligt fina bokstäver!

Hon kan ju kläcka ur sig så roliga saker ibland. Vi var på hennes rum, så kom hennes farmor in och sa något. Minns inte vad det handlade om, men det lät ungefår såhär,
farmor säger: -......... den fick jag när jag fyllde 50.
Systerdotter I tittar på sin farmor och säger - 50..... vad gammalt.
Tur att farmor tycker mycket om sitt barnbarn ;)

Nästa lyckträff kom när vi skulle åka hem. Jag satt hukad på golvet och I framför. Jag hade tagot på mig jacka och halsduk. Eftersom dragkedjan på min jacka är trasig så stack halsduken fram några knappar ner där den tog slut. I tittade på mig och sa "men vad är det här" och pekade på min halsduk. "Det är ju min halsduk" svarade jag. Varav I säger "Va....? Har du halsen där nere". Sen ler hon lite klurigt och vi skrattar. Hon är verkligen härligt knäpp ibland ;)

Var till skokanonen nu ikväll och letade skor till bröloppet på lördag. Och döm om min förvåning när jag hittade ett par finskor med lite klack, fast inte för smal klack, utan en bred klack som jag kan gå på, och som dessutom inte satt för hårt över foten! Så när är kläder och skor köpta, presenten också, och hotellet bokat och semester från fredaglunch beviljad, så vi är redo för fest =) Det ska verkligen bli superskoj!

Och ikväll blir det jordnötsringar och fotbollsgala för oss =) Men först ska jag kolla på sjukhuset på trean. Jag vet inte varför jag fascineras så av sjukhusserier, men det är spänning och allvar i ett. Tycket det är så fantastiskt att se vad mycket man göra, om man är en bra doktor vill säga (inte skitdoktor som det finns några här i landet). Jag börjar bli ett riktigt proffs på hur det funkar på sjukhus och vad man kallar olika saker. Häromdagen när vi var ute och åkte mötte vi en ambulans utan sirener, och då bara kom det ur mig "den är iaf inte ute på ett prio-ett-larm. R undrade lite stilla vilken planet jag var från ;) Men har lärt mig att det finns tre typer av larm prio-ett-två-och tre, prioettlarm kräver alltid sirener, men är det ett priotre så behövs de inte, då är det någon som behöver komma till sjukhus och under behandling, men där läget inte är akut. Tänk så mycket det finns att lära ;) Men ett tag när jag var liten så ville jag bli ambulanssjukvårdare. Jag fascineras fortfarande över deras yrke, men det skulle nog vara för tufft...

Kommentarer

Postat av: mam

Publicerad 2007-11-14 22:32:03

Det är så trevligt att läsa din blogg. Den ger precis som I harmoni i själen. Ni är nog väldigt lika, mer än du anar. Kram mitt hjärta!

Postat av: Martin

Publicerad 2007-11-18 11:22:36

Hej vännen! Var bröllopet trevligt? Jag skickade dig ett sms för ett tag sen som du inte har svarat på :(. *kram*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela