Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Bröllopet

Publicerad 2007-11-23 18:25:10 i Allmänt,

Förra helgen åkte vi ner till Skåne för att gå på bröllop, närmare bestämt till Tyringe. Två av Ragnars, och såklart numera även mina, vänner som skulle gifta sig. Vi åkte ner redan på fredagen för att vara utvilade till festdagen. Hotellet var ganska öde så här års, personalen hade lagt fram nycklar, så inte ens de fanns på plats. Var lite mysigt att strosa omkring på ett tomt och öde hotell =) Vi gjorde oss lite te och tog lite kakor, bra service fast det inte fanns någon personal. Sedan gick vi till rummet och kollade på idol, lagom sysselsättning. Lördagmorgon träffade vi i alla fall två andra som bodde på hotellet, och brudgummen dessutom. Efter lite lunch senare fram på dagen var vi tillbaka för att fixa i ordning oss. Jag hade kommit på den lysande idén att köpa en locktång, så jag var riktigt frustrerad på mitt hår innan jag fick ordning på det. Man måste vara bra korkad om man äger både en plattång och en locktång, känns rätt typiskt för en velig själ som jag ;)

När vi äntligen var färdigklädda åkte vi till kyrkan, som låg i en liten by utanför Tyringe. En jättefin kyrka, verkligen på landet med en bondgård bredvid. Kyrkorna i Skåne är i allmänhet väldigt vackra, tycker om det lite "platta" utseendet. Inne i kyrkan hälsade vi på lämpliga offer och slog oss ner på en bänk. Många ansikten vi inte kände igen, men de flesta av deras kompisar har vi träffat tidigare, så det var relativt många bekanta ansikten. Ett förtiotal var vi kyrkan. Vigselakten var jättefin och brudens klänning var otroligt vacker! Vacker solosång och lagom längd. Éfter riskastning och gratulationer åkte vi tillbaka till hotellet för att delta i själva festen. Middagen innehöll mycket vett och etikett, det är inte alls min stil, så jag kände mig inte helt bekväm, men det är bara att göra så gott det går. Många tal blev det! Maten var helt otroligt god!! När middagen äntligen var avklarad ;) så blev det presentöppning och lite mingel och kaffe. Sen var det dags för nästa del som inte heller är min stil... findans... som tur var så höll det inte på så länge ;) Framåt halv tolvtiden så började folk plötsligt knoppa av, när en började så fylldes det på rätt fort. Brudparet hade på inbjudan uppmanat om att festen gärna fick pågå fram till småtimmarna. Men klockan 12 så var det bara jag och R, brudparet och ytterligare två vänner kvar. Men vi satt uppe ett par timmar till och pratade, och det funkade ju det med. Så betyget på det hela blev självklart gott, trevliga människor och vackra dekorationer och god mat =)

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-11-24 08:01:56

Törs man gissa att ert bröllop (någon gång i framtiden) kommer att bli lite mer åt det lediga hållet? Det passar oss jättebra :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela