Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Mycket att göra, och så lite till...

Publicerad 2007-05-24 19:33:41 i Allmänt,

Just nu är det alldeles för mycket på jobbet. Folk ringer hela tiden och vill att jag ska komma ut, det är ju kul på sitt vis, för det är ju det jag uppskattar mest på jobbet. Men det funkar inte riktigt att bara vara ute på fält eller sitta i telefonen, det är massa annat som måste göras också.. I morgon har jag tre slutbesiktningar före lunch. Efter lunch är det lugnt ett tag, men vid tre har jag ett möte på jobbet. Och jag borde egentligen få iväg några brev och skriva lite tillstånd.... när får man tid för det? Måndag-onsdag nästa vecka är bokade med diverse, och känner jag till telefonen rätt så kommer den ringa massa så torsdag och fredag också kommer bli fulla... Men det är väl så det är, det är ju säsong nu... Känns bara lite frustrerande att känna att man inte hinner det man borde. Men tack och lov så börjar det en ny vikarie hos oss vid månadsskiftet, och det är tänkt att han ska jobba en massa med avlopp. Och det är meningen att jag ska ge lite av min avloppstid till honom så jag kan fokusera mer på annat. Så jag tror jag lämpar över en massa direkt ;)

Idag när jag kom hem lagade jag snabb mat, sen har jag legat i soffan och kollat på film, det känns så himla skönt! Klockan åtta är det lyxfällan, det tänker jag ocksaå se. Sen är det fredag i morgon, och även om jag har massa och göra så tänker jag gå hem klockan fyra, för man måste ta sig tid att vara ledig också... Sen är det äntligen helg!! Lördag blir en bra dag, den ska jag spendera med R, vi ska bland annat leta resväska och fika på stan =) Och sen är det söndag och då får jag träffa mammis =) Och så får jag träffar syster med familj =)

Igår var vi förresten nere i hamnen och åt glass, det är såååå gott på aktersnurran! Sen promenderade vi på "piren", det blåste rätt mycket, men det var bara skönt, för det vara varma vindar. Sommaren är på väg, det känns nu... Älskar att vara nere i hamnen, det är så skönt för själen. Nyköping är verkligen helt fantastiskt! Det är så vackert och lugnt här på nåt vis, och nära till natur och upplevelser. Jag önskar verkligen att vi får stanna här! När jag var liten så ville jag alltid bo i Nyköping när jag blev stor, och nu gör jag det.. och det egentligen bara av en slump... Är det inte konstigt hur livet är ibland?? Tack syster, det är ju din förtjänst att jag får vara här =) Så även om det är mycket på jobbet nu, och det känns som om man borde hinna mer än man hinner, så känns det bara så bra att vara där, för det är ju där jag vill vara =)

Nu vill jag att R ska komma hem från golfen någongång!

Kommentarer

Postat av: mam

Publicerad 2007-05-25 00:14:29

Det är så härligt att läsa dina inlägg. Det sprudlar om dem, blir varm i själen av att veta att du är lycklig med din tillvara, din fina pojkvän, ditt jobb, och din favvo-stad. Dessutom är jag lycklig att ha dig som min varma goa dotter. Kramar

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-05-26 08:20:53

Jag är glad att ni trivs så bra tillsammans och i "er" stad. Synd bara att den ligger så långt från norra Skåne! Jag saknar er!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela