Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Hallå liksom...

Publicerad 2007-03-01 18:49:41 i Allmänt,

I morse fick jag besök på kontoret av en gräventreprenör. Jag har träffat honom antalet gånger och pratat i telefonen med honom otalet gånger. Så vi är ganska välbekanta med varandra. Men han kom in på kontoret och vi skakade hand som man alltid gör. Och han sa "hej", och jag sa också "hej", men la till mitt namn. Varav han tittade på mig och frågade "sa du .......?". Ja svarade jag, för jag tänkte att han frågade för att vara säker på att han visste vad jag hette. Han skrattade lite och sa att han presenterade sig inte för han trodde att vi var ganska välbekanta vid det här laget. Det är ungefär då jag hajjar grejen, jag hade sagt mitt namn helt automatiskt.... Var inte menat att presentera mig.... Ursäktade mig med att det var något som tydligen kom automatiskt. Men det tyckte ju han var bra iofs ;) Men kände mig lite dum ;) Det är nog bäst att jag aktar mig för att skaka hand med bekanta, hur pinsamt kan inte det bli att presentera sig för någon man redan känner *Ler* Om jag inte ser upp kanske jag börjar svara hemma i telefonen med för och efternamn och sen Miljöenheten... Eller nåt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela