Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Van vid vackert väder..

Publicerad 2007-06-12 19:15:54 i Allmänt,

Vad snabbt man vänjer sig vid vackert väder. Idag på lunchen var det fint, så då sa jag till R att jag skulle sitta ute ochläsa ikväll. Men just nu regnar det, så jag tänker inte gå ut ;) Det slår om rätt snabbt. I söndags skulle R sitta i bangolfkiosken, då följde jag med för att han skulle lära mig lite. Typiskt var att det kom värdens åskskur, så vi hann inte spela så länge... Och sen på kvällen åskade det som tusan, jag gick ut i köket och möttes av värsta blixten, sprang därifrån fort sen. Jag ogillar åska, men samtidigt fascineras jag av den. Vågade egentligen inte titta, men skulle ändå smyga ut i köket igen och kolla, men så lystes hela hallen upp av en ny blixt, då bestämde jag mig kvickt för att lägga mig istället ;) Eller vi pluggade franska, eller jag kan ju inte plugga eftersom jag inte kan franska, men jag förhörde R lite. Passade på att öva mig på franskt uttal också, tycker det är så himla vackert. Och vissa stunder lyckades jag riktigt bra =) Fast adjö kan jag inte uttala, det blir bara gröt... Typiskt... det hade ju vart bra att kunna liksom. Varför ska det svåraste ordet vara ett av de mest användbara liksom??

Igår var vi till Oxelösund hamn. Vi ska ju dit på söndag och kolla på Ark och Melody club, och jag tycker Oxelösund är en så konstig stad. Så vi åkte dit för att veta att vi säkert hittar på söndag, jag är ju så nojjig av mig så jag måste veta i förväg att saker och ting funkar. Stackars R ;) Fast det var trevligt att komma dit, vi tog en liten vandring innan vi satte oss och fikade. Blir spännande att se vart de sätter upp scenen, vi var där festivalområdet kommer vara, men det var ingen given scenplats, men de har nog tänkt ut något smart.

Nu har jag bara 4 riktiga jobbdagar kvar innan semestern! Torsdagen räknas inte, för då ska vi till Skansen med hela organisationen, runt 70 personer. Avfärd 7.15, sen aktiviteter på skansen till halv 3 då det blir fri aktivitet, tror jag ska in i skansenakvariet då =) Sen ska vi vidare mot Gröna Lund för lite tävling och lek, efter det blir det middag på Rondo och hemfärd runt 22, en mastig dag, men det blir nog skoj! Hoppas på fint väder!!

Sen på fredag blir det Linköping, för på lördag ska vi systrar åka till Borås och gå i scrapbutiker =) Idel roliga saker! Tror jag kommer vara rätt trött på måndag ;)

Handlade kläder idag igen, är jag shoppingberoende?? Fast idag köpte jag två par piratbyxor, och det har jag inga sedan tidigare. Måste ha något bekvämt och svalt till semestern, så det var behövligt =) Men så köpte jag en tröja såklart....

Kommentarer

Postat av: mam

Publicerad 2007-06-13 21:33:10

Piratbyxor till semestern??? VAD tänker du syssla med va? Skulle du inte köpt Parisbyxor istället?
Vilken massa saker du har att göra, verkar helkul! Ha det så jättetrevligt på alla utflykter. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela