Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Semester!

Publicerad 2007-06-20 18:01:57 i Allmänt,

Semester äntligen! Snacka om att det känns skönt! Igår firade vi det med jordgubbar och grädde, en hel liter fick vi i oss, och då var det inte R som åt mest ;) Två saker som är underbart med sommaren är absolut jordgubbar och rabarber, det är så enormt gott!! Och idag firade vi den med god mat och vin =) I morgon hoppas jag det ska bli fint väder för då hade vi tänkt gå ner och fira i hamnen med att äta glass tillsammans med Rs arbetskamrat M och hans lilla tös på 3,5 =) Man måste fira semestern ordentligt ;)

Konserten i söndags var helt otroligt bra! Tyvärr började Melody club redan klockan 20, så det var lite för ljust för att det skulle bli magisk konsertstämning. Men den infann sig garanterat då The Ark kom på, de är så otroligt bra!! Fick höra de flesta av de låtar jag hoppades på. Tur att de inte hoppar över alla guldlåtar från första plattan. Helt klart jättenöjd med kvällen! Och uppehåll hade vi också, lite lagom fläktande luft, inte bra med för varmt.

Måste berätta en sak som hände i torsdags. Jag var ju hemma och sjuk i onsdags, och om det inte hade varit för att vi skulle till Stockholm med jobbet i torsdags så hade jag behövt vara hemma då också. Men en sån dag vägrar jag att missa, så jag satte klockan på halv sex, eftersom bussen skulle gå redan kvart över sju. Och gissa när jag vaknar.... halv 7!!!! Fick halvt panik, hur sjutton skulle jag hinna! Men efter att jag sprungit runt någon minut hemma i vredesmod tog jag mig samman och bestämde mig för att hinna. Skyndade mig att duscha och hade slitit upp R ur sängen så att han skulle kunna skjutsa mig. Väl ute i duschen frågade jag vad klockan var, tio i sju fick jag som svar..... Höll på att få dåndimpen, det kunde ju inte ha tagit en kvart i duschen! Hade ju snabbat mig, men det hade det inte heller. Klockan i köket hade stannat kvällen innan, men hur i hela fridens namn kom det sig att den stannade just på tio i sju?? Det kan jag inte fatta riktigt. Hur som helst, håret var blött, och jag hade ingen hårtork, så jag ställde mig under takfläkten och lät håret torka där, lite konstigt kan tyckas ;) R gjorde frukost till mig och jag fixade håret. Och vi kom iväg vid sju, så jag kom såklart i god tid, dessutom visade det sig att något nöt hade ändrat samlingstiden till kvart över sju, men inte sagt till busschaffisen som istället kom halv 8 som det först var sagt... Kändes lagom irriterande när man stressat som en tok, men jag var mest glad för att jag hann =)

Dagen i stockholm var sen trevlig, först hade vi några timmar på skansen då vi fick diverse info. Sen fick vi vandra lite i Linnés fotspår med en guide, det var himla intressant det. Sen blev det lite egen vandring på skansen, men så många djur såg man inte, de gömde sig bland träden tror jag. Sen skulle vi vidare till grönan och ha femkamp. Där började jag typ säcka ihop, täppt näsa och feber, så jag solade mest bara. Efter det skulle vi till hasselbacken och käka, hjälp vilken god mat!! Blev dock lite orolig när jag fick veta att vi skulle få kallrökt lax till förätt, men bestämde att jag fick väl tvinga i mig det då. Men när det väl kom in så var det jättegott! Det smakade inte så mycket rökt, och konsistensen var jättebra, inte så slemmigt som det kan vara ;) Till huvudrätt fick vi hasselbackspotatis och oxfilé, men en mumsig sås till, det var helt suveränt gott!! Efterrätten blev chokladmousse med arabica pannacotta i, det var också helt suveränt!!! Hemresan blev vid tio, och strax före tolv var jag hemma igen. Blev inte så mycket sova eftersom jag var tvungen att vara på jobbet redan klockan halv 8 på fredagen. Sen var det ju linköping och borås. Men gissa om jag var trött sen, jag sov till kvart över ett på söndagen!! Tur att jag fortfarande kan ta igen sömn, behövde verkligen den =)

Förresten.... igår var jag till åhléns och köpte en hårtork ;)

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-06-20 22:35:54

Bra att du har en hårtork nu, om bildörren skulle frysa fast igen i vinter ;) Göteborg var förresten också toppen! Ha en jätteskön semester, både du och R! GLAD MIDSOMMAR!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela