Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Jisses..

Publicerad 2007-06-17 15:23:52 i Allmänt,

I fredags åkte ena systern och jag till Linköping för att sova hos tredje systern. Resan gick bra tills vi kom till Linköping, jag fick för mig att det var vänster i första rondellen. Men det skulle vart rakt fram, så jag skulle ta ett extra varv, men hjälpa vad jag snurade i rondellen, två körfält och avfarter överallt, tur att det inte var så mycket trafik ;) Fortsatte att köra mot målet, men missade att svänga av vid bron... Tänkte att jag kunde ta av vid macken istället, jag körde på och vi pratade på, tills syster säger att macken jag tänker på ligger på ett annat ställe... Jag åker lite till och kommer på att jag ska vända, vänder och når målet, till slut ;)

Dagen efter skulle vi mot Borås för att besöka två scrapbutiker. Jag fick för mig att vi skulle till den lilla först, och magnolia sen. Så jag förskte via kartan lotsa till den lilla affären, bilföraren kör inte som jag tänkt, och det blir fel och vi försöker rätta till det men åker in på en mack för att kolla vart vi är. Inser då att jag läst fel och kartan tas över, vi åker in mot stan, men det blir inte riktigt rätt, men till slut hittar vi butiken. Och gissa vart den ligger? På den plats där vi vände för att vi kört fel. Det behövs tre systrar som vi för att klara det. Jag läser kartan till fel ställe, bilföraren hamnar lite fel för att hon missar en väg, vi vänder på en parkering och är på precis rätt ställe!! Kanske har vi kommit på ett system att lura ödet ;)

Hittade mycket roligt i butikerna och hade en grymt trevlig dag i Borås!! Hemresan gick bra sen iaf =) Vi stannade i Gränna och tankade polkagrisar ;)


När vi kommit till Linköping, packat bilen och ätit lite mat skulle jag köra oss hem. J ringde sin R och sa att han kunde komma om en timme och hämta henne i Nyköping. Vi åkte sen iväg. När jag skulle upp på motorvägen frågade jag vart vi skulle, mot Helsingborg va? "Ja, Helsingborg" fick jag som svar och jag fortsatte och åkte ut på motorvägen. Vi pratade, pratade, pratade och jag körde. Sen börjar J se lite konstig ut... Och säger efter en stund "Men DU, vi kör ju åt fel håll!!" Gör vi?! frågar jag lugnt. Jag Motala ska det ju inte stå får jag som svar... Nej säger jag och svänger av på avfarten och kör mot stockholm istället, vi börjar skratta hysteriskt..... Och skrattar ännu mer när vi ser skylten "Linköping 36".......!!! Hur i hela universum kan man köra åt fel håll på motorvägen i en halvtimme?????? Och till saken hör att jag inte ens blev förvånad, jag vände bara... Och det är säkert inte sista gången jag gör det, skulle säkert kunna göra samma sak tio gånger till under livet ;) J fick ringa stackars R som redan var i Nyköping och väntade, han blev nog inte så glad stackaren ;) Sen ringde hon till syster i Linköping som tyckte det var himla skoj... Sen fick hon ringa till min R också eftersom jag meddelat när vi åkte från stan, även han skrattade, men var nog inte så förvånad.... Men hur kan man göra så?? Väl framme i Nyköping mötte vi en trött R, som meddelade att nästa gång får vi med karta och kompass ;) Hoppas han skrattar åt det idag ;)

Men tack systrar för en grymt trevlig helg!!!!

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2005-07-02 08:53:26

Man skulle ju kunna tro att tre dåliga lokalsinnen tillsammans skulle bli ett bra, men så verkar det ju inte vara! ;-)

Postat av: mam

Publicerad 2007-06-17 21:18:32

Lysande mina underbara döttrar. Finns i generna. Har vänt i Mantorp när J4 å jag skulle träffa J2 vid Ikanohuset. Härligt att resan gick bra iaf. Kramar.

Postat av: Martin

Publicerad 2007-06-17 21:50:12

*skakar på huvudet* Jisses... tur att ni iaf var i Sverige, annars hade ni nog inte haft en susning om att ni var på väg åt fel håll...*kram*

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-06-18 07:48:07

Tja, vad ska man säga? Ni hade ju i alla fall kul. Nu styr vi kosan mot Göteborg! Vi hörs!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela