Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Middagskryssning på Seine

Publicerad 2007-07-06 11:36:33 i Allmänt,

Igår hade vi en helt otrolig kväll. Vi var på en middagskryssning på Seine. Vi hade bokat så vi skulle få sitta på en plats nära fönster. Ville man ha eget bord vid fönster så fanns det en prisklass högre som man kunde få betala. Men så när vi kom dit så blev vi placerade precis vid fönstret och vid ett eget bord, helt perfekt! det kunde ha blivit bättre, vi behövde inte sitta mitt bland alla, utan det blev lite mer avsides. Och maten var helt underbar!! Vi fick en krämig pumpasoppa som förätt, och det var nog något av det godaste jag någonsin ätit!!! Resten av måltiden var också helt underbar! Vin till maten ingick dessutom, snacka om att det var värt pengarna!!

Och utsikten var ju underbar! Det finns så mycket vackert i Paris, båten gick förbi alla sevärdheter längs floden. Eiffeltornet såg vi många gånger, man kan inte se sig mätt på det upplysta tornet. Det är vackert så det förslår!! När vi kom in mot kajen igen så var klockan elva, så då kom vi precis lagom för att se tornet blinka och glittra, det är såååå vackert!! Det var absolut en kryssning som kommer vara ett minne för livet =)

Sen har jag en liten undran till er som läser detta. Är det någon som har erfarenheter från ond fot till följd av att man trampat snett? Jag har haft ont i foten hela veckan, till en början trodde jag det berodde på skor. Men när jag började tänka efter så fick jag en minnesbild av att jag trampade snett då vi gick till tåget i söndags. Det händer att jag gör det då och då, så därför reagerade jag inte nämnvärt. Men på tåget sen så hade jag väldigt ont i foten. Sen dess har jag haft svårt att gå. Har haft ont under foten och på sidan av foten. De första dagarna gjorde det ont bara av att sträcka ut oten, har varit svårt att gå, både med och utan skor. Sen gör det liksom ont när jag rör på tårna, så jag misstänker ju starkt att det inte är på grund av några skor. Ibland är jag verkligen trög när det gäller att förstå att jag kanske gjort illa mig eller så ;) Det kanske inte har varit supersmart att gå maxxat och dessutom gå upp för alla trappor till triumfbågen, men det pasar liksom inte med vila nu ;) Men nu kan jag i alla fall gå på foten utan att det gör jätteont hela tiden, nu har jag mest ont på sidan av den, och när jag sträcker ut den. Så snart ska den vara hel bra hoppas jag. Men är det någon som känner igen det jag beskriver? Eller är det kanske så att jg gått för mycket bara??

Kommentarer

Postat av: Fotvrickar-Jeanette

Publicerad 2007-07-06 12:58:34

Härligt att ni har en härlig semester! Som expert på fotvrickning kommer jag in här. Ont i tårna har jag nog aldrig haft, men det brukar hjälpa att linda foten med elastisk stödbinda. Jag brukar linda från mitten av foten och upp till strax ovanför knölen. Det ska lindas ganska hårt, så att det ger stöd, men inte för mycket så att du får blodstoppning. Sen får du gå i stora skor, annars får inte foten plats. Det är jätteskönt, för ansträngningen blir inte lika stor med lindad fot. Lycka till!

Postat av: Jag igen..

Publicerad 2007-07-06 13:02:21

Hur går det med "Je voudrais des escargots" på bageriet? *fniss, fniss*

Postat av: Marianne o Bengt

Publicerad 2007-07-06 20:14:45

Vad var det ni egentligen skulle köpa på bageriet? Hoppas foten blir bra snart! Den behöver säkert vila sig. Ta med er lite solsken hem förresten! Här drunknar t o m bilförare i sina bilar pga översvämningarna. Inte klokt!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2007-07-07 23:15:04

Marianna: Vi hade en väldigt underhållande bilresa från Borås och då bestämde vi att R skulle handla bröd varje morgon på bageriet och J skulle stå bredvid och säga "Je voudrais des escargots" = Jag vill ha sniglar... (Mest för att R verkligen vägrar att smaka sniglar) :o)

Postat av: Jeanette igen (väldigt vad många inlägg det blir..)

Publicerad 2007-07-07 23:16:05

Förlåt att jag döpte dig till Marianna...

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-07-09 07:08:50

Det är OK, om jag får kalla dig för Jeanetta!Tack för förklaringen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela