Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Totalstrejk..

Publicerad 2007-01-06 18:45:48 i Allmänt,

Gissa vad.... bilen ;) Bilen har bestämt sig för helstrejk nu. Den har överhuvudtaget inte ens velat starta nu några dagar. Den får liksom ingen tändning. Kan ju bero på det fuktiga vädret. Den får väl stå och sura... Vi gick och handlade idag istället. Och det funkade ju det också. Vi tog med cykeln och satte kassarna på styret, gick fint det. Men det trista är att det fick bli Willys, gillar inte det så mycket. Men i fortsättningen kan vi handla nere på stan på det Ica som ligger där. Så det ordnar sig. Enda kruxet är återvinningen. De har tagit bort våran station, så vi har ingenstans att slänga det. Förut kunde vi ju ta det med till Ica Kvantum. Men det kanske löser sig det också. Folk klarar sig väl utan bil har jag hört ;)

Har gjort semlor som vi ska äta ikväll, det ska bli gott det! Sen ska vi göra en egen dvd-kväll. Jag beställde lite så jag har det mesta från Killinggänget. Så vi tänkte köra lite i manegen och nilecity, sen har vi köpt pang-i-bygget boxen så det blir lite av det också, helt perfekt =) Jag älskar dvd! Och så beställde jag sällskapsreseboxen, boxar är bra det!! Så det blir humorkväll!

I morgon är det söndag då ska vi göra inget! Ska ringa mammis, men det är för att jag vill =) Vi ska inte göra något oviljande!! Och skönt det var med sovmorgon!! Om en kvart är det Gadd på Tv, vi inleder med det..... Eller just det, det är ju lördag..... Då ska man ju ut på krogen.... eller inte typ va ;)

Förresten såg vi Göta Kanal 2 igår, den var över förväntan bra. Ville se den bara för att liksom. Det var fullt i salongen, har folk inget vettigare för sig än att gå på bio halv 7 en fredag ;)

Hoppas ni åtnjuter en fin helg!!

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2007-01-07 23:51:31

Usch ja, bilar är verkligen ett nödvändigt(?) ont! Tur att ni har så många filmer att muntra upp er med då! :-) Här hade vi det muntert i e.m o kväll hos mormor o morfar, utan hjälp av TV(nu skarvade jag lite, för vi såg faktiskt ett program med Povel Ramel o Hasse Alfredsson), men med J! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela