Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Melodifestival!!

Publicerad 2007-02-03 13:17:33 i Allmänt,

Idag är det äntligen dags för första delfinalen! Jag är helt melodifestivalsgalen! Det är verkligen en höjdpunkt under året då det äger rum! Upplägget som det är nu är en given succé för en sån som jag =)

Har precis lyssnat igenom alla låtar. Och av vad jag hörde nu så tippar jag Anna Book till final, vem det blir mer är lite svårare. Tror det kan bero mycket på framträdande. Har hört att Elin Lanto ska ha ett bra nummer, så jag tror nog på henne. Men Uno och Irma kan också ha en chans... Jag personligen har alltid gillat Stefan Andersson, och det är en bra låt. Men absolut inte melodifestivalkategori.... Ska det vara ballad så blir det Tommy Nilsson, för han hade en mäktig ballad.... Andreas Lundstedt är lurig, vet inte om jag gillar den.... Men det är ju Andreas och det är musik som låter som dagens så mitt tips ser ut som följer.....

Vidare till final: Anna Book och Elin Lanto
Till andra chansen:  Andreas Lundstedt och Irma&Uno

Jag ska väl inte gardera mig ;) Men Andreas Lundstedt kan helt hamna utanför (eller gå till final) och Tommy Nilsson till andra chansen... Hmm, jag garderade mig inte ;) Får se om jag ändrar mig efter att ha sett det ikväll.... Det brukar bli tydligare då.... Men det känns inte helt givet faktiskt... Men första startfältet brukar vara klenast ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela