Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Gehör

Publicerad 2007-12-05 15:50:06 i Allmänt,

Hos oss är det medarbetarsamtal en gång om året, tycker det är ett bra tillfälle att framföra åsikter, så jag brukar passa på. Stora som små. Och eftersom vi har en väldigt ambitiös chef så antecknar han det mesta, och tar även till sig förslagen och lyssnar på dem och tänker sedan på dem. Det ser jag som positivt, för det vore trist med en arbetsplats där man inte kan påverka, även om det finns saker hos oss vi vill ändra på men som inte riktigt funkar... Hur som helst... i Korridoren Utanför rummen i min korridor så finns det några sammanträdesrum som kan bokas av alla som arbetar inom kommunen. Vilket jag ser som helt värdelöst, men nu är det så det är...
 

Men när det är fikapaus så fikar de ute i korridoren, och det kan då stundtals bli väldigt högljutt. Jag framförde det till chefen och att jag upplevde det som ett problem. Han tyckte just då att det alltid gick att stänga dörren, och visst kan jag väl det, men på ett sätt vill jag ha öppet, känns för instängt annars. Dessutom tror ju kollegorna att de inte får störa då, och det är ju inte riktigt så det är hos oss. Ofta behöver man diskutera saker med andra, och då är det bra med öppna dörrar. Så jag fick inte full förståelse med det problemet.


Men så idag var det ett möte där, och det blev ett jäkla liv när de fikade. Jag stängde dörren, det hjälpte min inte fullt ut. Men så för en stund sedan kom chefen förbi och sa att han nu förstod precis vad jag menade. Och att den ljudnivån inte var acceptabel, så han skulle fundera vad man kan göra åt det. Hoppas på bättring! För jag vill absolut inte vara tvungen att gå och säga till, det känns inte som min uppgift direkt... Vet ju hur man ser på en sån tjurpuppa ;) Men det känns bra att få bekräftat att jag inte är överkänslig och att man inte ska behöva acceptera vad som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela