Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Stockholmo

Publicerad 2006-06-19 18:40:49 i Allmänt,

Eller inte stockholm, mer Kista. Det var målet för min färd igår. Det var relativt lugnt i storstan igår, behövde bara ta mig genom centralen och ner i tunnelbanegrottan. Kändes så, skulle med blåa linjen så då får man ta sig neråt ett antal rulltrappor. Tror jag hamnade i underjoden, som tur var fick jag komma tillbaks upp på jorden igen.

Åkte till Kista där jag har min kära vän boende just nu, hon bor i en galleria hon, eller husen ovanpå gallerian. Jag som klagar på att jag har för nära till affärer från jobbet, hon bor på dem... Alltid finns det dem som har det bättre, eh... menar väre ;) De har öppet till 21 varje dag dessutom... tur jag inte bor så... Vi åt lite tacos, det är verkligen gott det! Sen skulle vi ta en liten promenad, vi tänkte att vi skulle gå till Sundbyberg, för där fanns det en sjö, eller det var nog en vik till havet. Och den lilla promenaden tog oss dryga 2½ timme, det blev en rejäl bit det. Varmt var det, men det gjorde ändå gott. Det var en enorm backe vi skulle bestiga, det var jobbigt dock.

Men badande förortsbor är inte så kräsna. Om jag ska till beachen så vill man ju ha sandstran, och fri sikt till vattnet. Men det där var knas, det var en grässtrand och massor av vass som man inte såg över. Sen på ett fåtal ställen hade de röjt upp ett litet hål så ungarna kunde hoppa i. Det är annat än vad vi bortskämta lantisar är vana vid ;) Hade det superdupertrevligt igår, det är verkligen underbart med riktigt riktigt bra vänner som man kan prata och prata med, och det aldrig tar slut =)

Hemresan dock.... det var det värsta jag vart med om. Det började med att det var fullt på perrongen, ingen ovanlighet i sig. När man sen kom på tåget så översköljdes man av hetta. Trodde först det vara vanlig sommarhetta, men insåg snart att det inte var normalt. Svetten började krypa fram nästan direkt. Fick en plats i alla fall. Satte mig och tåget började rulla, det var bastuvarmt.... Så förklarade tågvärden att ACen på tåget var paj, men att de inte kunnat hitta ett annat tåg för alla var i bruk... Så det var runt 45 grader där, tänk er den värsta tågvärmen ni vart med om och gångra med tio... Ett proppfullt tåg utan AC:en är inte drägligt. Svetten rann och det kändes obehagligt, som tur var hade jag en dricka. Men den tog slut innan resan. 25 minuter kvar.... hade problem att andas. Kom på den brilljanta idén att om man går in i komatillstånd blir det lättare. Så gjorde mitt bästa för att helt enkelt klara läget.... Och jippi, jag kom fram till Nyköping. Underbart var det med frisk luft, tänkte på de stackarna som skulle sitta en timme till till Linköping... usch... jag funderade allvarligt på att gå av i vagnhärad.... då har det gått långt ;)

Men väl hemma så mötte ju världens bästa pojkvän mig =) Och efter en dusch och kaffe blev jag människa igen. Man klarar det mesta här i världen. Det är jobbigt den stund det varar, men nu är det ju över, och jag har inga men efter det =)

Och oj, vet ni vad som hände idag på lunchen? Jag råkade gå in på kappahl och köpa kläder ;) På torsdag ska jag skaffa pass tänkte jag. Meningen är att de ska ha kvällsöppet då, men det kanske räknas som dag före helgdag? I så fall stänger de 12, eller midsommarafton en helgdag????

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela