Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Paris - Dag 1 och 2

Publicerad 2006-07-29 21:33:10 i Allmänt,

Då är vi äntligen i paris, vilken stad! Gillar den redan skarpt mycket!! Vi började igår med avgång från skavsta, jag som inte flugit med så stort plan så högt förut tog åksjuketugummi, och det var nog bra, för jag kände av lite i huvudet emellanåt. Att lyfta var lite läskigt, men det gick bra. Uppe i luften sen var det underbart, det var bara när vi hamnade i luftgropar som jag mådde konstigt. Men satt och var nervös för landningen, men den var betydligt behagligare än starten =) Så kort sagt, flygningen gick bra. När vi landat på flygplatsen tog vi oss till lägenheten med buss, metro och spårvagn. Vi hade lite svårt att hitta, men det löste sig. Och väl framme var vi båda väldigt trötta, så det blev bara lite att äta och sen i säng.

I morse knatade vi iväg för att handla frukost, men bageriet var stängt. Så det fick bli i mataffären, som vi efter mycket om och men till slut hittade. Efter att vi var mätta och belåtna tog vi oss neråt staden för att åka upp i Eiffeltornet, tyckte det var bäst att passa på när vädret var så enastående vackert. Det tog sin lilla tid att komma upp, men vilken utsikt det var!!! Helt otroligt vackert!! Sätter in en bild på den som R tagit, fast det är inte från allra högst upp. Egentligen skulle vi haft mer på schemat, men jag hade ont nästan överallt, och efter allt köande så var vi för trötta för att orka mer. Så det blev att åka hem, men klockan hann bli mycket ändå. Det är lätt att stanna till på vägen när man ska någonstans i paris, det finns så mycket att se. Gillar atmosfären här i staden!!

Vi köpte oss lite vin i affären, och visst har jag förstått att det är sjukt billigt. Men det är ju dubbelt sjukt billigt, 27 spänn för en flaska vin, det är BILLIGT!!! Nu ska vi ha lite snacks och öl på balkongen, så får vi se vad vi hittar på till i morgon. Jag trivs verkligen i den här staden, får väl se om vi kommer hem igen ;) Fast klart vi gör, i Sverige finns ju alla vi tycker om =)

Njutningsfulla semesterhälsningar från J och R i paris!

81929-13

Kommentarer

Postat av: Mamma/Svärmor

Publicerad 2006-07-30 00:02:33

Nu får allt Parisarna vara på sin vakt! JR i stan.
Ha det fortsatt gott, men för guds skull, kom hem igen båda två, annars längtar jag ihjäl mig.

Postat av: Josefin

Publicerad 2006-07-30 08:33:45

Klart vi kommer hem, jag har inte blitt fullkomligt galen ;) Och jag skulle också längta för mycket här borta =)

Postat av: Marianne och Bengt

Publicerad 2006-07-30 08:42:53

Vi lyckönskar er till att ha hittat rätt, för vi vet hur krångligt det är. Man måste ha mycket gott om tid i Paris! Ändå hinner man bara bråkdelen av det man vill göra. Vi funderar på ett andra besök, så vi får se det vi missade första gången.

Postat av: Anneli

Publicerad 2006-07-30 12:23:41

Vad skönt att ni kom fram ordentligt! Hoppas ni får riktigt trevligt o roligt! Vi hoppas också kunna göra ett besök inom en inte allt för avlägsen framtid.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela