Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Inte så många dar nu...

Publicerad 2006-12-18 16:22:18 i Allmänt,

Måndag idag, bara några dagar till på den här arbetsveckan. Tror jag kommer vara ledig på fredag, chefen är lite seg med att bevilja det i systemet. Men han har muntligen sagt okej, så då ska det väl vara okej. Ska verkligen bli extremt skönt med julledigt, det behövs i mörkret.

 

Det känns segt att jobba just nu. Lite jobbigt med allt som händer hela tiden som man ska reda ut hit och dit. Men håller på att avsluta en del såna ärenden nu, känns skönt om man kan avverka dem innan det blir ledigt. Men de tycks dyka upp nya hela tiden. Men för det mesta flyter det ändå på problemfritt. Men visst finns det stunder då man undrar om det är så att man är en elak människa bara för att man kräver vissa saker av del ute på landsbygden. Men jag kommer nog fortsätta att hoppas och tro att det jag gör ändå är rätt. Och det tycker väl allmänheten också, så länge det inte drabbar dem… eller kostar pengar….

 

Är glad att infoträffarna är över för den här gången, för där har det funnits tillfällen då vi blivit ifrågasatta ganska hårt… Och man kan inte låta bli att fråga sig själv när man kommer hem från dem om man kanske är elak… Men som tur är försäkrar R mig om att det är rätt, trots allt. Tur det finns människor som är tacksamma för det vi erbjuder också =)


Helgen som gick var verkligen jätteskön. I lördags handlade vi de sista julklapparna, så nu är det bara full fart mot julen som gäller. Granen ska kläs på onsdag, okej att det är några dagar för tidigt. Men vi måste kompensera de dagarna vi inte kommer vara hemma ;) Hittade en megabra sak på ICA, de sålde julskinka i skivor. Så det köpte vi, så nu kommer vi kunna äta lite skinkmackor hemma också. Längtar efter dem!!! Och alla tomtar är framme nu, det känns så trevligt så =) Har pippi på värmeljus, så så fort jag får tillfälle så tänder jag massa, massa, massa ljus. Det går åt många ljus, men Eldorados värmeljus är både billiga och bra, så det är lugnt. Det är fördelen med den mörka årstiden, att man kan tända ljus =) 


Längtar hem nu, det bästa med en arbetsdag är när den är slut ;) I morgon ska vi åka iväg alla i organisationen till Stjärnholm, där blir det först en förmiddag med lite info och sånt. Sen blir det jullunch, det hoppas jag blir gott =) Vi blev bjudna på jultallrik på Nyköpings hus i förra veckan, den var okej men absolut inte enastående. Så jag hoppas på julbordet i morgon.

 


Längtar tills julafton. Det ska bli så kul att träffa alla igen. Tänker på familjemedlemmarna mina, önskar att det inte vore så krångligt för vissa och inte så kämpigt för andra. Vill att allt ska ordna sig till det bästa. Man önskar verkligen att man kunde sudda ut alla problem här i världen, speciellt dem som drabbar de nära och kära.

 

Nåväl…. Slutföra arbete nu…

Kommentarer

Postat av: Mam

Publicerad 2006-12-18 23:15:42

Det känns så gott i hjärtat när jag läser i din blogg. Älskar dig min snälla goa tös.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela