Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Avskedsfest

Publicerad 2006-12-08 10:42:00 i Allmänt,

Igår kväll var det avskedsfest för en person från en av de andra enheterna. Hon har bestämt sig för att gå i pension nu. Kommer bli tomt efter henne. Hon har ett underbart skratt som hörs långväga. Ler alltid när jag hör det =) Sånt skapar tomrum. Sen är hon väldigt bra på det hon gör, så det känns lite tråkigt. Men festen var hur trevlig som helst. Vi började med en tipspromenad, med frågor relaterade till henne (och en till som också avtackas) såklart. Måste säga att det blev med chansningar ;)


Väl framme där vi skulle vara blev det glögg och pepparkaka. Sen stor buffé med hur mycket gott so helst! Inte klokt vad festfixarna hade fixat. Efter det blev det sedan efterrättsbuffé med massor av goda tårtor att välja på, gott gott gott!! Så nog blev man mätt, fast jag överåt inte, har lärt mig att lagom smakar alltid bäst. Tillsammans med detta blev det också trevligt umgänge med arbetskamrater. Det är inte klokt vad trevliga folk är på det här stället. Sammanhållningen är verkligen kanon. Även om fikastunder och kaffe skapat en del turbulens på sistone. Men på tisdag kommer kaffemaskinen, äntligen!!! Då slipper vi förhoppningsvis jakten på kaffe ;)


Idag ska jag ha medarbetarsamtal med chefen. Vet inte riktigt vad vi ska prata om. Mycket av det står att man kan prata om har vi redan diskuterat under min intervju. Men det jag framför allt vill ta upp är mina framtida arbetsuppgifter. Så det blir nog lite att prata om i alla fall.

Skönt att det är fredag idag!! Har haft grymt svårt att komma upp på morgonen i ett par veckor nu. Kommit till jobbet runt kvart i nio istället för åtta. Har haft som ambition att komma upp kvart över sex, nog blivit snarare runt sju… tur det finns flextid i alla fall. I natt var jag så trött så jag vaknade inte ens av att Rs klocka gick igång vid halv 4. han skulle se rymdsvensken. Märkte inte heller när han gick upp eller när han kom tillbaka. Brukar iaf vakna till, men jag var totalt i sömnens klor. Skönt det på så vis, men känner mig ändå trött idag också. Somande ändå strax efter elva och vaknade kvart över sex och gick upp vid sju. Räcker inte det med sömn då? Som sagt, skönt med helg! Och ikväll kommer Rs föräldrar, det ska bli så kul att få hit dem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela