Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Avloppsrens...

Publicerad 2006-12-06 13:19:58 i Allmänt,

Vi har under en längre tid fått en plaskdamm framför duschen efter varje gång vi använt den. Så i fredags fick vi äntligen tag på vaktmästaren så han kunde rensa avloppet. Och duschen fungerar bra nu, och vi slipper plaskdamm. Men fy vad det luktade illa där några dagar. Men det mystiska i det hela är att avloppet till tvättstället istället började fungera sämre. Det rann knappt undan alls. Funderar nästan på om han spolade ner allt äckel i handfatet för att bli av med det? Hur som helst. Igår när jag städade badrummet så tröttnade jag på det och kröp ner på golvet och började skruva bort röret och den pluppen som sitter under röret. Och började plocka ut det ena efter det andra. Borde nog inte ha långt hår ;) Hade lite problem att få ihop det igen sen, men det ordnade sig. R stod bakom och titta och sa ”sånt där kan inte jag”. Jag som alltid har rensat tvättställsavlopp själv, det kanske egentligen inte är meningen ;) Men är man rörmokaredotter så är man. Hur många gånger har jag inte suttit på taostolen och tittat på när pappa har rensat avlopp. Det bästa sättet att lära är nog att börja att beskåda som barn =) Interaktivt lärande… Avloppet då… fick bort massa äckel, men det rinner ändå inte helt bra. Men lite propplösare borde göra susen.

 

Som kontrast till grovjobb hemma så måste jag ju säga att jag även fått upp gardiner hemma. Fållade upp 4 till sovrummet, det var inte roligt till en början. Men lika kort som mitt tålamod är lika stark är min envishet. En rätt bra kombination. För även om jag ibland är beredd att kasta saker till fanders, så vägrar jag ändå att göra det. Har jag gett mig in i något så ska jag klara det. Och det gjorde jag ju, stolt efter det =) Okej, det blev inte perfekt. Men man måste ändå få några år på sig att öva innan saker kan bli perfekta =) fint är det hur som helst!

 

Jättefint hemma nu, trivs så otroligt bra där! Och julklappar har jag börjat inhandla, det är väldigt lätt att köpa till barnen. Någon sak till, sen får jag ge mig. Nyköping är en bra stad, hittar hur mycket som helst här. Vore skönt om julklappsinköpen kunde bli klara så vi slapp åka iväg en helg… Insåg igår att det inte var så länge kvar att jobba nu innan julledigheten. Kommer vara ledig 21 dec till 2 jan, ska bli skönt. En jultallrik och ett julbord ska vi bli bjudna på, inte fel =)

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2006-12-06 15:53:02

Rensa tvättställsavlopp?? Nej sånt kan inte jag heller. Jag har en helt annan metod, jag flyttar!! ;o)

Postat av: Josefin

Publicerad 2006-12-06 15:55:57

Aha, är det så det ligger till med ditt flyttande ;)

Postat av: pappa

Publicerad 2006-12-06 18:34:45

Vad bra att du är en läraktig flicka,rensa tvättavlopp tillhör livets grundkunskap,,eller??????

Postat av: Mam

Publicerad 2006-12-07 23:50:37

Mammas humör å pappas talang........

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela